Dag 3 - San Diego

Verenigde Staten, San Diego

Gisterenavond haalden we 21u niet dus waren we weer vroeg wakker deze morgen. Nog voor het ontbijt kon ik een wasmachientje laten draaien… eenvoudig te bedienen geen graden of toeren instellen, gewoon kiezen wit- regular of delicaat en heet, warm of koud en in 35 min gedaan. Zo eentje kan ik thuis ook gebruiken.
Intussen bakt Francky de eitjes en douchen de kids. Na het ontbijt vertrekken we naar DTSD. Voor wie de blog gisteren niet kon lezen: Down Town San Diego natuurlijk ;-)

Eerste stop is Balbao Park, we dachten een mooi stadspark te zien maar het blijkt golfterrein te zijn. We rijden rond en intussen stelt Karel de 2de bestemming in, een Apple Store. Heel toevallig ligt die in een outlet shopping mall. Ik ben dubbel content, een nieuw horloge en shopping time. De 2 jongste hebben nieuwe sneakers nodig. Als we enquête invullen krijgen we 10 dollar korting, die ik dan kan gebruiken voor het 2de paar. Ook in de volgende winkel korting voor mijn e-mailadres. Ik zal me de komende weken moeten uitschrijven op heel wat mailinglijsten. Vic vindt een mooi hemdje en is helemaal klaar voor Hollywood over 2 dagen. Roel wil die lekkere parfum die tante voor Colin kocht. We weten niet meer goed welke kleur het was dus moeten we testen … als alle kaartjes op zijn spuit Roel op zijn pols… helaas is het geurtje niet zijn smaak! Vlug tante een snap sturen en de juiste kopen. Voila, dat Amerikaans lief voor Roel kan komen. Karel en Chelsea doen de grootste batjes zij sparen hun dollars. We zijn net op tijd terug bij de reisleider die zijn koffie op heeft en ons naar de volgende bestemming brengt: Gas Lamp Quarter.

Mooi district vol gezellige winkeltjes en restaurantjes en toevallig is het etenstijd. We kiezen het restaurant dat zich zelfzeker afficheert: Great Food. En ze hebben gelijk. Francky deelt zijn eerste 10/10 uit voor zijn ribbetjes met koolsla. De kids gaan voor fish and chips en ik voor de Caesar salad. Ze vragen of ik er ook vlees bij wil want de kip is optie. De croutons zijn vervangen door pepertjes maar de smaak is heerlijk.

We zijn klaar voor de beaches van San Diego. Onderweg geven we onze ogen de kost. We passeren pretparken en Sea World waar Willy jaren gewoond heeft. We zien Pussy cars en het wemelt er van Tesla’s. Francky spot de auto van Magnum maar de enige Magnum die de jongens kennen zijn die bruine met nootjes. Het is superdruk op zaterdag aan de beaches. Zelfs al is het geen topweer. Het is een stuk frisser in SAN Diego dan in het resort waar wij verblijven. Als we terugrijden naar ons huisje worden Karel en Chelsea gemasseerd in de auto, ik denk dat ik morgen ook een stoeltje ga opschuiven. De temperatuur gaat van 20 naar 34 graden. Een ideaal temperatuurtje om te tennissen. Alle pleinen zijn vrij en geen toeschouwers ideaal voor start to tennis. Vic heeft al serieuze voorsprong in techniek en maakt ook het verschil als ballenjongen. Francky coacht van de zijlijn en ik schrijf de blog in de schaduw. Na de tennis spelen de boys nog een spel pool binnen in de gekoelde ruimte.

Straks gaan we zwemmen en vanavond koken Karel en Chelsea. Omdat we zo dicht bij de grens zitten eten we Mexicaanse taco’s met guacamole. En morgen meer beaches en hopelijk mooier strandweer. LA heren we come!

De mama

Weeral leuk om te volgen. We reisden 15 jaar geleden ook in deze buurt. Seaworld werd wegens “ heel verbrand op schouders en benen” een extra grote herinnering🙈. Amuseer jullie verder! En blijf schrijven! I love it.

Carine 2023-07-02 08:11:02

Zoveel impressies in een paar dagen. Mooi geschreven Evelyne

Gisèle 2023-07-02 09:18:06

Zo leuk om elke ochtend die verhalen te lezen. Groetjes aan iedereen x