Dag 5 - LA

Verenigde Staten, Los Angeles

Deze morgen ons eerste Amerikaans ontbijtbuffet. Muffins, pancakes met maple sirup en gepersonaliseerde omelet. Francky neemt eentje met ajuin, spinazie, spek, kaas en jalapeno, voor mij hoeft dat laatste er niet bij. We gaan deze morgen naar Santa Monica Pier. We zijn er wat vroeg en de winkeltjes zijn nog niet open. Ook nog geen beweging in het lunapark en op de 8-baan. Het voelt een beetje als op zondag door een winkelstraat lopen. Weinig volk dus kan Francky eens de schoenen van Forrest aantrekken, de box of chocolates stond er gewoon bij. Het voelt goed om een frisse neus te halen en de beentjes eens te strekken.

Vic zou graag het fietstochtje van 4 jaar geleden nog eens overdoen. De tandems zijn helaas uitgeput dus gaan we voor de standaard fietsen. We rijden naar Venice Beach op een kronkelweggetje over het strand en Vic houdt van de bochtjes en rijdt constant van het peloton naar de kopgroep en terug. Ook op een niet drukke stranddag is vanalles te zien op de beach, Beach-volley training, kindjes op speelpleintjes, mannen met gespierde body’s aan de ringen. Ik reed helemaal op mijn gemak in dat peloton om jullie uitgebreid verslag te kunnen geven. We houden even halt aan het skatepark om wat coole tricks te zien. De beste moves kwamen van de boomerskaters vond ik, maar goed ik ben niet zo’n kenner natuurlijk. Er was zelfs rolstoelskater. Aan de overkant dames met rolschaatsen die pirouettes draaiden. Deze keer fietsten we ook een stukje verder langs de kanaaltjes… en eindelijk begreep ik waar de naam Venice Beach vandaan komt. Hoe idyllisch om daar te fietsen, helaas kunnen we er niet te lang blijven, een parkeerboete willen we ten allen tijde vermijden. Francky en Vic steken een tandje bij zodat wij in de terugweg verder kunnen genieten. Het laatste klimmetje doe ik te voet … Chelsea heeft sterke benen vandaag en komt voor Karel boven. Roel loodst ons dwars over het kruispunt en dat was helemaal legaal.

Volgende stop is het California Science Centre. In dit wetenschapscenter heeft de Endeavour na 25 vluchten een rustplaats gegeven. Mission 26 was de spaceshuttle van Cape Canaveral naar LA brengen. Dat deden ze door de shuttle boven op een vliegtuig te monteren en dan door de straten van LA naar zijn eindbestemming te loodsen. Dat laatste tochtje duurde meer dan 68 uur. Tussenin leerden we ook nog over de oceaan, de woestijn en de polen. Wat een interessante stop en helemaal gratis, de lekkere pizza niet meegerekend.

We zetten onze rit verder naar de Hollywood Walk of Fame. We rijden langs typische Amerikaanse huisjes klein en groot. Ze hebben heel wat gemeen … een porch en een hekje errond. We komen voorbij Chelsea court en rijden voorbij Mario’s pizza. In de auto hebben we vele leute, de credits voor de humor in de blog moet ik ook met de rest van het gezelschap delen want onze mannen hebben vaak de lolbroek aan. We parkeren ons in een ondergrondse parking in een zijstraat van Hollywood Boulevard. We zien er nog dekens liggen van de vele daklozen die er slapen. Glamour en armoede liggen hier niet zo ver van elkaar. In het Chinese Theatre spelen ze de nieuw Indiana Jones-film in 4D. De film start helaas maar na 18u30, dus we zullen nog even wachten tot de Netflix-versie. In een van de souvenierwinkeltjes kunnen we Oscars uitreiken. Francky verzamelt foto’s van zijn sterren en ik neem eentje van mijn Winnie the Pooh’s met te korte shirtjes… Nog een ijsje en dan naar ons hotel!

Dat doen we door Beverly Hills 90210. We rijden langs Sunset Boulevard en Rodeo Drive en de huizen worden alleen maar groter en indrukwekkender, met in- en uitrit. De auto’s ook. De fel verlaagde bakken moeten vertragen voor elk putje, we kunnen de indrukwekkende uitlaatgeluiden gelukkig niet horen. Alle grote merken hebben hier een winkel maar wij blijven veilig in de auto zitten en zetten de weg verder naar ons hotel.

De jongeren willen nog eens naar de gym. Ze tillen moeiteloos de 20 kilo die pounds blijken te zijn. Wij trekken ons terug voor wat rust in de bar en daarna gaan we samen naar de Red Lobster! Morgen 4th of July dat moet gevierd worden.

De mama

Prachtige foto's, tof om zo wat mee te genieten 🥰

Annelies 2023-07-04 06:35:42

Met wat vertraging jullie avonturen in het wilde westen kunnen lezen. Kan opnieuw met een glimlach aan m’n dag beginnen. Tnx en geniet er nog van !

Bram 2023-07-04 07:02:44

Elke dag weer een spannend vervolg van jullie reis, ik genoot mee toen ik deze morgen mijn trui van Santa Monica aantrok ;). Evelyne, je schrijft zeer boeiend, maar dat kan ook niet anders met de verhalen van die Dereere's hé. Misschien hierna iets mee doen? gr Joyce

Joyce en Vos 2023-07-04 07:49:33

Geniet ervan! Heel leuk om de werkdag hier te beginnen met jullie avonturen!

charlotte 2023-07-04 09:05:08

Gaje zegn dak achterkomme?

Jordy 2023-07-04 10:32:38

Zalige reisblog om te lezen, elke dag opnieuw. En met Chelsea is jullie groep helemaal compleet. Ook leuk voor de mama dat er wat meer girlpower is nu ;-) Maar de zelf geborduurde t-shirts wil ik toch wat vaker zien hoor, Evelyne ;-)

Sara 2023-07-04 12:51:54

Vanmorgen eerste werk bij de koffie,jullie belevenissen lezen!Terug mooi beschreven Eveline!