Jasper dag 1

Canada, Area A (Kyuquot/Nootka/Sayward)

Deze morgen staan Francky en ik vroeg op om naar Lake Moraine te gaan. Onderweg pikken we 2 Duitsers op die ook naar Lake Moraine willen maar alle shuttlebussen waren volzet deze voormiddag. Als we met de auto de weg naar het meer willen inrijden staat er een man die ons vertelt dat we niet doorkunnen dat de parking al volzet is van 3u deze nacht! Echt? We kunnen het niet geloven. Er zit niets anders op dan de Duitsers naar Lake Louise te brengen en ook nog eens te gaan kijken. Rond 7 uur zijn we terug aan het hotel. Iedereen slaapt nog.
Rond 8u beginnen we in te pakken en meldt Francky zich aan voor de kamercontrole. Geen kamercontrole, geen borg terug, maar met onze positieve guest-revues op Airbnb kan dat toch geen probleem zijn.

We ontbijten buiten en vertrekken richting Jasper.
Ook vandaag rijden we langs Icefields Parkway. 230 Kilometer rijden op de Scenic route maar nog mooier dan gisteren. Francky heeft 12 stops gepland maar is altijd bereid om eens extra te stoppen. Na 3 km is het al zo ver. Herbert Lake verdient al een stopje … ik kan veel van de landschappen beschrijven maar de foto’s spreken voor zich.
Samengevat zagen we vandaag mooie bergtoppen, reuzegrote gletsjers, prachtige zichten op de Sunwapta River en de Athabasca River en de bijhorend watervallen. Verder was er ook een grote keuze aan kerstbomen: jong en oud, groot en klein. We lunchen met zicht op de Athabasca-gletsjer en de Dome-gletsjer het is er wat koud maar we zijn erop gekleed en zo’n view hebben we nog niet gehad. Eten in open lucht smaakt dubbel zo goed.

Bonus vandaag was een black bear aan t knabbelen op de kruisbessen. De hele weg heb ik de rechterflank gescand op grizzlyberen maar gene gezien. Karel heeft ook een tijdje meegezocht en hij vroeg zich af waarom ze geen fluojasje aanhadden. Dat zou het zoeken makkelijker maken.

Er was veel volk onderweg en op de stopplaatsen. Het was de eerste keer dat we ons echt toeristen voelden. Op een van de parkings waren ook gauwdieven aan het werk die checkten of er geen auto’s open gelaten werden. Karel had ze gespot en had niet veel woorden nodig om ze te doen vertrekken.

Jasper is een superleuk dorpje, gezellig, charmant een beetje zoals de Jaspers die wij kennen. We gaan er nog wat boodschappen doen en komen er vanavond iets eten. Eerst inchecken in onze cabin in Becker’s Chalets. Onze chalet ligt aan de Athabasca River in een sprookjesachtig dennenbos. We aperitieven voor ons huisje en als de chips op zijn gaan de jongens chillen op bed en checken wat ze gemist hebben op social media. Na zo’n dag kan je toch niets gemist hebben? Maar dat beseffen ze later wel!

De mama

Wat mooie foto’s! En wat een mooi land! Immens groot! Die stoelen die vind je echt overal hè! Ze zijn zalig om in te zitten en je kan gemakkelijk een drankje op de leuning zetten 😉

Mieke 2022-08-07 02:03:54

Prachtige natuur!

Tante Sabine 2022-08-07 06:52:06

't Zijn foto's voor in de boekskes!

Evelyne 2022-08-07 08:04:09

Wat een ongelooflijke mooie natuur !

Bieke 2022-08-07 08:58:04

Prachtige natuur! Prachtige foto's!

Charlotte 2022-08-07 09:06:55

Idd foto´s voor de boekskes, je zal een mooi fotoalbum kunnen maken 😃.

Ann 2022-08-07 09:28:44

weer een mooi verslag mooie foto's prachtig

dooghe josiane 2022-08-07 11:31:51

Heel mooi daar !

Annelies 2022-08-07 12:38:28

Waw! Prachtige foto’s!

Isabelle 2022-08-07 17:17:11

Machtig, hé! Wij zijn daar ook geweest en er de inspiratie voor Jaspers naam opgedaan! Kid you not 😎 Geniet nog van het prachtige Canada!!! #jaloers

Koen V 2022-08-07 19:48:44

Hey, ook wij volgen al even mee. We genieten mee van jullie reis door deze prachtige foto's. Veel plezier nog! groetjes #teamvosjes