Dag 7 - LA - Las Vegas - Saint-George

Verenigde Staten, Saint George

De mannen waren onder de indruk van gisteren. Je zit niet elke dag in een stadion met 82 110 lotgenoten. Nog nooit waren zoveel soccerfans samen in de USA. LA Galaxy won met 2-1 en het was een goeie wedstrijd met mooi voetbal. Er werd gejuicht bij elk doelpunt door iedereen. De fans van de 2 clubs zaten naast elkaar in de tribunes. Onze mannen hebben gesocialized met Mexicanen en Engelse Amerikanen. Die laatste waren onder de indruk van Vic zijn Retro-Engeland shirtje. Dat is durven Vic, op Independence Day, de dag dat de Amerikanen onafhankelijk worden van de Engelsen. De avond werd afgesloten met gigantisch vuurwerk. Na de match pikken we de mannen op en rijden we samen naar het hotel, gezellig verhalen uitwisselen en dan in bed.

Deze morgen ben ik weer vroeg wakker. Witte was insteken en me voorbereiden op de dag die komt. We rijden vandaag naar Saint George bij Zion National Park. Tussenin maken we nog een Vegas stop om te profiteren van de koopjes. Ik zoek uit welke winkels de grootste kortingen geven en ga daarna met Francky ontbijten. Als de was droog is wordt het jong volk wakker. We kondigen al aan dat de wafeltjes vervangen zijn door French Toast of wentelteefjes. Er worden weer nieuwe records gebroken.

De auto wordt nog eens geladen en dat loopt al super vlot. Roel gaat ijs halen, Karel stapelt en nu alles gewassen is kan alles weer perfect in de koffer. Goed dat we reizen met beperkte bagage. Iedereen is goedgeluimd in de auto. Het eerste uur wordt alleen Engels gepraat al klinkt het soms als Jean-Marie Pfaff bij LA Galaxy zou spelen. Roel krijgt enkele rekenopdrachtjes om prijs van benzine om te zetten naar liter en euro en verbruik van miles/gallon naar liter/100 km. Voor de geïnteresseerden onze bak drinkt 12 liter per 100 km en een liter benzine kost ongeveer 1 euro. De temperatuur stijgt naar 36 graden Celsius. We spotten een zonnecentrale waar ze door middel van spiegels zonlicht vangen en omzetten in energie. In Las Vegas wordt alle energie duurzaam geproduceerd door zo’n centrale, zonnepanelen en een gascentrale. We rijden voornamelijk door woestijnachtig landschap, en ook langs het dorpje dat helemaal achteraan in de alfabetische lijst staat: Zzyzx , geen idee hoe je dit uitspreekt. Naast de talrijke plaspauzes stoppen we ook aan de 7 Magic mountains. Ze krijgen van Karel de bijnaam LGBTQI+ torens. Je vindt ze vast terug bij de foto’s.
Bij de shopping vertrekken we in 3 teams: mama gaat mee met de jongste 2, papa gaat allleen en Karel en Chelsea genieten van de tijd met hun 2 … we hebben 2u en een kwartier. Start! Mijn team is als enige team op tijd. Vanavond modeshow met alle koopjes. Maar eerst nog een paar uurtjes rijden naar de eindbestemming. Deze morgen vertrokken in Californië, het shoppen was in Nevada, we rijden nog een stukje door Arizona en eindigen in Utah. Met een uurtje tijdverschil. We lopen nu 8 uur achter op jullie ipv 9 uur.
We checken vlug in Francky regelt connecting room. Na de modeshow, hebben we een tête-à-tête bij Alfredo. Het is om 20u30 nog 40 graden dus nemen we de auto voor de 300 meter. When in America, do like … We eten inslata gorgonzola en Francky gaat voor Parmegiana en ik voor een pasta met gegrilde groenten. Heerlijk is dat maar veel te veel. De rest heeft een date met een of andere Mc.

Het is warm geweest vandaag tot 42 graden en ferme rit gereden, we zullen goed slapen!

De mama

Goede koopjeskeuze!

Evelyne 2023-07-06 07:04:59

Super leuk daar zo te horen ! Geniet er verder van en zorg voor elkaar. Vele groetjes xxx

Annelies 2023-07-06 07:28:24

Mooie foto's

Mady 2023-07-06 07:50:28

Nog es bedankt om ons te laten mee genieten van jullie fantastische reisverhalen. Groetjes

Bram 2023-07-06 09:07:28

Ik ben fan van de LGBTQI+ torens 😜! Haha! En het is blijkbaar pluffen daar voor jullie... hopelijk is er airco in de kamers?