Yosemite - Lone Pine

Verenigde Staten, Inyo County

Deze nacht hebben we gesnurkt volgens de jongens. Papa als een kettingzaag, mama als een figuurzaag. t Zal een verstopte airco-neus geweest zijn zeker ...

Onze reisleider heeft gekozen om via de Tiogapass Yosemite te verlaten. Een scenic route in het noorden van het park.

We rijden door bosrijk gebied op grote hoogte ... hoogste punt 10000 voet. De Tiogapass is pas sinds eind juni helemaal open. We zien inderdaad nog heel wat sneeuw liggen. Ik kijk goed in de bossen in de hoop wat dieren te kunnen spotten. Met twee Nikons op mijn schoot: eentje voor als ik iets in de verte spot en eentje voor de verbluffende landschappen. Verder ook gsm binnen handbereik voor onze blogpost.

Ik spot een hert met groot gewei maar mis wat snelheid om dat te kunnen fotograferen. Een drinkend marmotje langs de kant van de weg poseert daarentegen prachtig voor mijn lens. Beren hebben we jammer genoeg niet gezien. “Gelukkig”zegt Karel “want we hebben nog geen Bearspray”

We stoppen aan Olmstead Point en Tenaya lake en nog veel andere prachtige viewpoints. We zien bergen, rotsen, riviertjes, kreken, meren ... zoveel natuurschoon. Het lijkt wel of we middenin een reportage van National Geographic zitten.

Na 80 mijl op de Tiogapass en een hoogteverschil van 900 m rijden we de US935 op richting zuiden, parallel met de Sierra Nevada. Het landschap is er helemaal anders, lage struiken en grassen ... het moet steppe of savanne zijn volgens de jongens. Roel denkt nog even aan toendra maar met deze temperaturen, zegt de lerares Aardrijkskunde, quasi onmogelijk.

In Bisschop slaan we weer wat boodschappen in als de kar goed vol is herinnert Karel er nog eens aan dat alles in de auto moet... en inderdaad het is organiseren, maar als een goed geolied team steken we alle vakjes weer goed vol.
Morgen Death Valley, zelfs als we 3dagen daarin moeten overnachten vallen we niet zonder water.

Nu een mooie picnicplaats zoeken... graag zicht op Sierra Nevada, schaduwplekje en picnictafel is luxe. We stappen uit aan de ideale plaats maar het ruikt er naar urine ... snel even verder rijden dus. En 100 meter verder vinden we de ideale spot en het ruikt er naar vers gemaaid gras. Kersen voor dessert vandaag en wie de pitten het verst krijgt wint nog een kers.

Rond 14u30 arriveren we in ons motel. Onze kamer is nog niet klaar maar geen nood. Er is airco, WiFi en een zwembad. Heerlijk even op adem komen.

Terwijl de jongens zwemmen gaan mama en papa een wasje draaien. Wisselmachine doet het niet dus gaat Francky eens bij de buren piepen... daar hangt bordje, geld wisselen alleen voor klanten not for laundry ... slotmachine testen en ja... wisselgeld en snoepjes. It is our lucky day!

De mama

Terug een prachtig reisverslag en dito foto's.

Noël en Liliane 2019-07-11 07:52:46

Prachtfotos's! 👌

Evelyne 2019-07-11 07:58:16

Heel mooi. Wat een natuur.

Dirk Dereere 2019-07-11 08:12:31

Iedere ochtend uitkijken naar en genieten van het volgende verslag en de foto's.

Hilde V 2019-07-11 08:27:59

Heel mooie foto's!

Mariette 2019-07-11 08:35:30

Inderdaad leuk om met jullie reisverslag de werkdag te beginnen! x

ann 2019-07-11 08:52:11

weer paraat om het verslag te lezen .mooie fotos op naar de volgende.

josiane 2019-07-11 08:58:02

Zalig om mee te volgen. Death valley is echt wel vree warm hoor. Dus veeeeel drinken. Nog veel plezier!