Dag 17 - Denver

Verenigde Staten, Denver

Vandaag een nieuw record gebroken. Geslapen zonder onderbrekingen tot 7u40. Weer een lekker ontbijt, op ‘t gemak boodschappen gedaan. We zien ook dat de Instagram-post van
Chelsea van de Cheesecake Factory op Instagram gerepost is door het bedrijf. Chelsea is ook een Influencer. Deze middag koken Roel en Francky: balletjes in tomatensaus met Amerikaanse puree. Roel is de ideale commis en voert alle taakjes feilloos uit. Hij is zelf ook chef van de puree en het is alweer super lekker.

Roel en Vic wisselen vandaag in de auto van plaats met Chelsea en Karel. Dus ruimen ze de oude plaats op en installeren ze zich in een nieuw zitje. Ik draai nog een wasmachientje of 2 en negeer het kaartje dat zegt dat we er max 1 per dag mogen doen. Francky en de boys hebben gisteren voor Jenny gewerkt, dus dat moet kunnen …

Na de middagdut vertrekken we naar Denver. Francky rijdt eerst naar het stadion waar Taylor Swift vanavond een tweede keer optreedt en waar de Denver Bronco’s spelen: het Empower Field Mile High Stadion. Daarna rijden we naar het stadhuis dat in een mooi stadspark ligt en laten we de gasten nog eens uit de auto in het Denver City Park. Te midden van het park ligt een grote vijver met megafontein. En daar varen pedalo’s in de vorm van zwanen rustig rond. Tot dat ze 2 zwanen met Dereeres aan boord lossen. De zwemvesten verdwijnen snel in het babyzitje en er begint een heuse zwanenrace. Luid gelach en gebulder als ze samen onder de fontein komen. Hoewel botsen niet toegelaten is, kussen de zwanen meermaals elkaar. Als Roel op de zwaan van Karel en Chelsea klimt en die bijna doet zinken, keert de rust terug op het meer.

Onder het prieeltje worden talrijke trouwfoto’s genomen van dames met heuse taartenjurken en bruidsmeisjes en jongens in identieke outfits. Francky en ik hebben een bankje gevonden onder een grote boom waarvan we met Obsidentify niet kunnen identificeren welke soort het is. Het is genieten met voor mij een drankje en voor Francky een ijsje. We zijn omringd door Canadese ganzen die hun siësta doen.

Daarna trekken we naar Rino (River North) Art District, een hippe wijk in Denver vol oude pakhuizen omgetuned in brouwerijtjes en cafeetje en vooral met prachtige murals met street-art. Er zitten echt pareltjes tussen.

Op onze laatste avond in Denver doen we hapjesavond, restjes uit de frigo en wat nieuwe proeverijtjes uit de supermarkt. En als dessert hebben we nog Ben&Jerries … en daarna nog een spelletje mensenkloten, het wordt een topavond!

De mama

Nice streetart! En het loopt daar nog steeds heel erg smooth bij jullie! Leuk om te zien en te lezen.

Ann 2023-07-16 08:52:25

Super daar zo te lezen ! Vele groetjes uit het thuis front xx