Redwoods, black bears

Verenigde Staten, Ridgefield

Deze morgen wakker om 4 u, ik moet even zoeken in dat kingsize bed maar Francky slaapt nog… de mannen worden iets voor 6 wakker, net op tijd voor ontbijt.
Toast en een lepel Philadelphia uit de emmer, lekker fruitsap en een banaan. Francky vult koffie in zijn herbruikbare beker die we gisteren in Starbucks kochten.
Vic en ik verversen het ijs in de koelbox en iets voor 7 zijn we al onderweg. Op 3 mijl van ons hotel nemen we de foto aan het bord aan de ingang van Redwoods NP.
Er is mist maar nu en dan priemt de zon tussen de giant Sequoia’s. Vic en Karel hebben wat bijwerkingen van de fish and chips gisteren. Laat ons zeggen dat de geur concurrentie voor bearspray is. Gelukkig staat vandaag een kleine ochtendhike op het programma. Frisse lucht, beentjes strekken en prachtige foto’s. De ochtend kon niet beter starten. Als we bij de auto komen, vertellen mensen ons dat ze beer met cubs gespot hebben op de weg naar beneden.
We springen in de auto en hopen dat de beer geen haast heeft. We komen eerst een hert tegen dat zich gewillig laat fotograferen en dan een heel stuk verder de beer met haar 2 jongen. Ik zit aan de verkeerde kant voor foto’s dus ik stap even voorzichtig uit. De jongen klimmen in de bomen, so cute! Het blijven natuurlijk zwarte beren dus ik kruip vlug terug in de wagen. Wat een mooi bucketlist-momentje!

Lunchen doen we op een picknickbankje. Een zelfgemaakt belegd broodje, het smaakt. We hebben met de jongens afgesproken om geen frietjes te eten op oneven dagen maar gisteren hebben ze de regel al overtreden. Gelukkig bewaakt Vic de min 3 watertjes per dag regel. Het wordt toch een uitdaging om gezonde alternatieven te zoeken. In de supermarkt 1 gang met fruit en groenten en 2 met chips…

Na de lunch trappen de mannen nog een balletje en dan kunnen we vertrekken. Avenue of the Giants, een laan van sequoia’s alweer een dagboek-momentje. Geen drone- beelden wegens niet toegelaten in Nationale Parken maar wel prachtige foto’s. We maken ook een klein detourke om met onze auto door een sequoia te rijden. Spiegels inklappen en voorzichtig doorschuiven, blij dat ik de foto’s kan nemen.

Daarna rijden we richting Napa-Valley, het wijnwalhalla. Het is even rijden, we wisselen van chauffeur en stoppen vaak om te plassen, maar ook om te tanken en voor een ijsje. We bellen even met oma en met Chelsea nu we mobiele data hebben. Het bereik is helaas niet optimaal, dus meme moet nog even wachten.

In Napa mag de drone nog eens uit zijn zakje komen. Ik vind het toch maar akelig als die uit het zicht verdwijnt. Ik vraag Karel dat hij de drone terugbrengt dat ik op mijn gemak ben. Het is intussen al over de 30 graden Celsius maar vergeleken met de temperaturen in België is dat nu niet zo speciaal zeker?
Aan de Stille Oceaan vandaag was het amper 16 graden. Geen tasting, we zijn wat moe van het rijden en grote boetes op rijden met alcohol, we zullen vanavond een glaasjes drinken bij de frietjes want het is een even dag. Al is het toch meer slaatjes weer.

Zalig verhaal om mee te ontwaken!

Carine 2022-07-21 09:05:44

Super , wat een leuke reis al zeg! Ook mooie foto's. Grtd

Annelies 2022-07-21 09:16:26

En was de wijn lekker?

Evelyne 2022-07-21 09:51:59

Mooi geschreven, Evelyne! En niet te dicht bij die beren hé 😘!

Ann 2022-07-21 12:52:17

Goed dat jij beschermd bent door jouw beren Evelyne. Geniet ervan !

Christiane en Jack 2022-07-21 14:34:59

elke dag een mooi verhaal

dooghe josiane 2022-07-21 18:32:03

kippenvel bij dat beer-moment! waw