Las Vegas - Zion

Verenigde Staten, Orderville

Vandaag verlaten de stad van glitter& glamour. Als we Vegas buitenrijden zien we terug een vreemd bordje langs de weg: verboden lifters mee te nemen, gevangenis in de buurt. Bij ons kan er niemand meer bij dus geen probleem.

De eerste week waren we in de staat California, eergisteren in Nevada aangekomen en vandaag rijden we via Arizona, Utah binnen. Onze entree in Utah betekent ook dat we een uurtje minder achterlopen op jullie maw vanaf nu 8 uur verschil.

Ontbijten doen we vandaag terug op zijn Amerikaans met Dunkin’ donut. The box of 12 is op in no time.

We rijden op Interstate 15 waar we 75 M/h kunnen cruisen tussen de alweer schitterende landschappen.

Voor we Zion bereiken nog vlug even een shop binnen voor onze picnic. We vragen weer een klantenkaart waardoor we 12,50$ korting hebben.

Het is wat zoeken om muziek uit de boxen van onze nieuwe bolide te krijgen maar mijn multimedia-experten krijgen dat weer voor elkaar... we kunnen weer meezingen ... 7 anjers, 7 rozen ... We hebben intussen al onze eigen top 10 meezingers voor in de auto en bovenvermelde staat er niet in.

Al zingend rijden we Zion park binnen. De jongens zijn wat ontgoocheld dat we fiets niet nemen maar de bus. We stappen uit bij stop 7 wheeping Rock: een huilende rots. Het is broeiend heet, zelfs voor de korte wandeling maar de tranen van de rots zorgen voor een aangename douche.

Tijd om onze weg te zoeken naar de Zion mountain lodge waar we overnachten tussen de bizons. Onderweg komen we nog een groepje steenbokken tegen en rijden we door niet verlichte tunnel. En links en rechts zien we ongelooflijk mooie rotsformaties in schitterende kleuren.

Als we uitgeladen zijn vraagt Francky aan Karel om de auto te verzetten. In Amerika mag je immers aan 15jaar en 9 maand je rijexamen afleggen. Karel is toppezot na zijn eerste rijles ... het zal geen probleem zijn om hem vanavond de afwas te laten doen...

De mama

nieuwe wagen weer een mooi verslag mooie fotos prachtig.