Salt Lake City

Verenigde Staten, Ridgefield

Deze morgen worden we wakker rond 7u30, bij Karel is het 8u30 want we logeren op de grens tussen Nevada en Utah en het is meteen ook een andere tijdzone. We hebben goed geslapen. Lekkere bedjes en koele kamers.

Enkele mijlen verder liggen de Bonneville Salt Flats. Wat vroeger een zout meer was is nu helemaal uitgedroogd tot een biljartvlak met zout. Deze locatie wordt gebruikt voor speedway en andere races. Met onze monovolume en de mama die niet echt avontuurlijk is op dat vlak rijden we de vlakte op met aangepaste snelheid. De jongens vinden het niet cool… perfect moment om de drone uit te halen om weer wat mooie beeldjes vast te leggen. Vic doet nog eens de handenstand voor de foto en hij werpt een balletje ⚾️ met zijn broer.

Eten doen we bij Denny’s een bekende diner- keten. De sport bij de jongens is het papiertje van het rietje naar de persoon aan de overkant schieten. Tijdens het eten moeten de gsm’s in de handtas, het tweede spelletje is die uit mijn handtas vissen, zonder ik het merk. Tijdens de lunch sommen we al eens onze hoogtepunten op. De reis had al veel verschillende topmomentjes… voor iedereen wat anders… Francky is de beste reisleider, het mag gezegd!

We rijden voorbij de Great Salt Lake. We komen wat breedhoek te kort om het in een fotootje te kunnen vatten. Volgende stop is Salt Lake City, centrum van de Mormonen. De tempel staat helemaal in de stellingen maar eens gerenoveerd is het ongetwijfeld een indrukwekkend gebouw.
Het is warm in de stad, 37 graden. Er lopen weinig mensen op straat, iedereen verkiest de airco-ruimtes. We verlaten deze mooie stad en rijden naar ons huisje net buiten de stad, vlak bij een van de vele skigebieden. Salt Lake City is de Olympisch winterspelen-stad die we bezoeken. We slapen in een prachtig skilogementje in het midden van de living staat een pool-tafel. Voor iedereen een eigen bed en wij kunnen weer diagonaal liggen …

Vanavond gaan we bowlen 🎳. Francky maakt er kennis met de Utah law als hij een pintje wil bestellen en zijn internationaal paspoort niet bij heeft, rijbewijs of Belgische identiteitskaart zijn niet voldoende. Mama heeft meer geluk of is het talent, zij wint de eerste ronde en Vic wint het tweede, al gaan de punten voor mooiste techniek naar Roel.

Mooi momentje alweer, ik zet het in mijn top 3!

De mama

Zeer leuk om al de verhalen te lezen , en ook mooie foto's! Grts

Annelies 2022-07-28 01:36:49

die andere tijdzone binnen het gezin :-D

Adilia 2022-07-28 08:58:49

Prachtig, het is echt mee genieten van jullie avontuur!

Ann 2022-07-28 09:22:57

Die drone is fantastisch! Wat een aparte beelden! Jullie blijven genieten. Een reis om nooit te vergeten.

Carine DB 2022-07-28 09:23:04

Met al deze mooie verhalen en foto's is het net een beetje meereizen😊

Rita 2022-07-28 10:14:02

Alweer een plezier om jouw verslag te lezen ! Geniet er nog van !

Bram 2022-07-28 12:29:46

Heerlijk om jullie reis te mogen volgen! Jullie werken nogal een programma af! Chapeau! Geniet ervan!