Calgary

Canada, Area A (Kyuquot/Nootka/Sayward)

Deze morgen wat langer geslapen en dat heeft deugd gedaan. We ontbijten in het huisje. In Canada krijgt de smeerkaas terug de vertrouwde naam. Een kort ritje naar Calgary. Een heuse stad met een mooie skyline en al. In het midden prijkt de Calgary tower. De hoge gebouwen zijn verbonden met passerellen en er staan architecturale kunstwerken tussen.

We eten s middags op een binnenmarktje. Je kan er een reis rond de wereld doen. De boys blijven dichtbij huis en eten burger en chicken tenders. Francky vliegt terug naar Italië en ik kies voor Indian streetfood… it’s hot!
Daarna wandelen we door het stadje, van Mainstreet tot aan de Calgary Tower en plots komen we in een hypermodern shoppingcenter. Mooi gebouw met bovenaan een immense lichtstraat. We sparen onze Canadese dollars, ze zien er zo mooi uit, net monopolie-geld.

Rond 15u mogen we in onze penthouse. De eigenaar waarschuwt ons dat het niet zo fancy is maar wij vinden het super. De jongens kiezen
elk een slaapkamer en wij in de zetel slapen zeker? Dat laten we niet gebeuren. Er is WiFi dus het is even stil in huis.
Daarna spelen we spelletjes: mensenkl*ten en daarna doen we het Amerikaanse quizboekje dat in ons huisje ligt. Mama verslaat iedereen alleen omdat papa de quizmaster is.

We zijn uitgerust voor morgen!

Ik geef jullie nog eens de link van ons tweede filmpje, feedback voor Karel mag je hieronder meegeven.

De mama

Prachtige film. Prachtig land.

Tante Sabine 2022-08-04 06:41:20

Indrukwekkende die saltflats heel mooie filmpje

Kanye west 2022-08-04 06:53:40

Mooie compilatie, Karel!

Evelyne 2022-08-04 07:32:53

Mooie reisblog! Leuk om die iedere morgen te lezen!👍 Ook een dikke 👍 voor de maker van het filmpje! Mooie herinnering!

Sabina Scharlaeken 2022-08-04 08:29:45

fantastisch filmpje Karel!

Ann 2022-08-04 08:31:03

Prachtig filmpje Karel !

Annelies 2022-08-04 09:02:21

prachtig filmpje heel mooi karel

dooghe josiane 2022-08-04 15:42:13

Mooi gedaan Karel!

Mariette 2022-08-04 18:29:42

Prachtig landschap! Bedankt voor de filmpjes Karel, net of we er ook bij zijn.