Dag 14 - Colorado Springs - Denver

Verenigde Staten, Denver

Deze morgen is het zoeken voor een tafeltje bij het ontbijt. Een van de mannen die Francky zo lang liet wachten bij check-in maakt plaats voor ons. Eenvoudig maar ok ontbijt.

Daarna vertrekken we voor een ander stuk Amerika. Op onze route naar Denver stoppen we in Columbine High School waar in 1999 12 leerlingen en een leerkracht doodgeschoten werden door 2 leeftijdsgenoten. Francky vertelt over de film Bowling for Columbine en over de wapenwetgeving in Amerika. Roel weet ook te vertellen dat je bonnen twv 300 dollar kan krijgen als je een wapen inlevert. We zijn allemaal stil bij de memorial, wat emotioneel ook. De muur hangt vol van quotes van leerkrachten, leerlingen en familie van de slachtoffers. De gasten zijn ook onder de indruk van deze immense Amerikaanse school met talrijke sportterreinen.

Onze volgende stop is Red Rocks Amphitheatre. Francky droomde ervan om hier een optredentje mee te pikken, zelfs al was het een poëzie-avond. Maar in de periode dat wij er zijn bleek dat niet haalbaar. Het domein van Red Rocks lijkt wat op the Garden of the Gods van gisteren maar nog indrukwekkender. En tussen 2 grote rotspartijen is een theater gebouwd met een tribune waar 9500 personen kunnen zitten. Zelfs als het optreden niet de moeite is kan je genieten van het prachtige uitzicht achter het podium.

Voila en nu zijn we klaar voor het hoogtepunt van de dag … shopping! Just kidding ;-)
De volgende outlet staat op het programma. We eten samen iets in de foodcorner en daarna krijgen we 2 uur van onze reisleider. Ik onderhandel voor extra tijd en we spreken af om 16u aan de auto. We hebben goed geshopt en koopjes gedaan. Het wordt nog meer puzzelen in de auto, waar daar worden we ook elke keer beter in. Tijd om naar ons huisje te rijden.

In Denver slapen we bij Jenny en Bear een labrador. Jenny heeft ook tomatenplanten staan maar ze kent er niet zoveel van. In plaats van de luizen heeft ze de top van haar planten afgedaan. Er staat vanalles in haar moestuinbakken. Bieten, kool, broccoli, en nog een aantal planten die ze zelf niet kent. Onze moestuinier geeft wat tips aan Jenny en in ruil daarvoor krijgen we wat muggenspray.

Onze keukentje is van alles voorzien behalve van een fatsoenlijke tafel en voldoende stoelen, maar we behelpen ons wel. We hebben 3 kookteams voor de komende dagen. Vanavond zijn Vic en ik aan de beurt. We maken heerlijke spaghetti en we hebben een beetje over. Kookteam voor morgen zal tot overmorgen moeten wachten. We sluiten de avond af met een paar afleveringen van Fc de kampioenen en ik schrijf de blog.

‘t Was alweer een prachtige dag!

De mama

Het zijn weer reisverslagen met een enorme verscheidenheid aan indrukken die wij als lezer mee opdoen. Ik genoot van het beeld van het aparte personage Jenny en haar labrador vandaag , en eerder van je humor alweer Evelyne , zoals die beschrijving dat je zoon blijkbaar zijn nieuw parfum nog niet had uitgetest toen hij ‘s avonds aan het socializen ging met een 60-jarige moeder😄. Zoveel aspecten. Ik was mee geraakt bij het stukje over de Columbine High School. Dat allemaal naast de info over de locaties , de reis op zich m. 👌

Adilia 2023-07-13 08:20:45

Ik ben nu wel benieuwd naar Jenny en de tomatenplanten 🤣. En wauw wat een mooi amfitheater!