Dag 12 - Durango - Salida

Verenigde Staten, Salida

Vic heeft deze morgen zijn cowboyhoed aan bij het ontbijt. Karel zegt: “Amai, we gaan extra plaats in de auto hebben nu Vic met zijn paard gaat!” We hebben heerlijk geslapen. Luxebedden met dikke matrassen waar je net geen trapje nodig had om erin te geraken. Ook luxe-ontbijt met Belgian Waffles en slagroom.

We rijden vandaag de Million dollar Highway of de San Juan Skyway. Het eerste stuk langs de spoorweg van het het stoomtreintje naar Silverton. Ouray is de eerste stop en wordt ook wel klein Zwitserland genoemd omdat het omgeven is door 15 bergtoppen van meer dan 14000 voet. Het is een mooi idyllisch stadje. We stoppen even voor enkele foto’s en een plaspauze en rijden dan verder door dit prachtige landschap. Op de borden staat: ‘Beautiful and colorful Colorado’ en dat is het ook. In de vlaktes witte en paarse bloemenweides en ook de rotsen kleuren verschillende tinten van geel, oranje, rood en bruin. We spotten een bordje: “Watch out for wildlife”. Ik kijk goed rond maar het enige wat ik vind is een marmotje op een rots en eentje gesneuveld in de graskant.

Lunchen doen we naar gewoonte in een parkje in Montrose. Roel neemt naast zijn verantwoordelijkheid voor food and drinks ook de taak op zich om te puzzelen in de koffer. Bij elke lunch haalt hij de koelbox uit en bergt deze weer netjes weg. De jongens en Chelsea zijn stil in de auto. Karel en Chelsea kijken Aspe en helemaal achteraan zorgt de gsm voor entertainment. Het weer varieert erg vandaag we hadden in de voormiddag 17 graden en na de middag ook 34 graden. We hebben ook een kleine regenbui gehad. Net genoeg om de ruitenwissers te gebruiken maar lang niet genoeg om het het stof van Monument Valley af te spoelen.

Na de middagpauze stoppen we nog in Black Canyon of the Gunnison. De rivier Gunnison ligt 2000 voet lager in de kloof. Wat een mooi pareltje. Karel haalt de camera nog eens uit, we hoopten op mooie beelden van de Canyon, maar onze Vic steelt de show voor zijn Vlog Vic in Amerika. Geen idee of dit ooit gepubliceerd wordt maar de opnames waren alvast dikke fun.

En dan hebben we een noodgedwongen vertraging van meer dan 30 minuten door werken. Ik zit weer achter het stuur maar ik ben flink deze keer en blijf mooi in de lijn rijden. We kunnen eigenlijk niet klagen van de wegen hier, het zijn allemaal autostrades zelfs in de bergen en tja dat betekent dat die ook onderhouden moeten worden natuurlijk.
Rond 17u arriveren we op de eindbestemming voor de dag Salida. Weerom een luxehotel, met fitness, zwembad, hottub en gameroom. Toch gaan we deze avond vroeg in bed want morgenochtend gaan we raften!

De mama

Prachtige natuur,grote pizza’s,je kunt alles zeer goed beschrijven met woorden Eveline!Top!

Mariette 2023-07-11 06:09:16

Wauw wat een pizza's zijn dat zeg ! Zo te zien jeunt iedereen zich daar he 🥰 .Er vertrekt hier vandaag nog eentje voor 10 dagen... Vele grts

Annelies 2023-07-11 07:49:38

Mooi beschreven. Wat een avontuur weeral jullie reis.

Carine 2023-07-11 08:20:40

Alweer indrukwekkende foto's! En héél indrukwekkende pizza's 😀.