29 Palms - Los Angeles

Verenigde Staten, Los Angeles

Deze morgen een A-ontbijt. Dat betekent warm buffet, brood, cereals, vers fruit, yoghurt en een pannenkoekenmachine.

Ons hotel is op een boogscheut van Joshua Tree National Park. Het laatste park van onze reis, de verwachtingen zijn niet zo hoog maar het ligt op de weg dus nemen we dat mee ...
We zijn vroeg, het Visitors center is nog gesloten, we bekijken de verschillende cactussen die in het park te vinden zijn en nemen een plannetje mee.

Onze eerste ontmoeting is er eentje met een roadrunner ... we herkennen hem niet aan de miep miep maar aan het feit dat hij over de road runt.
Dit park is echt prachtig en overtreft onze verwachtingen. Een steenwoestijn, op de achtergrond gebergte en overal Joshua trees, Yucca’s en cactussen in alle formaten. We zoeken de mooiste Joshua tree voor een gezinsfoto. En we stoppen op verschillende parkingskes voor foto’s. We moeten niet zoeken naar de fauna, het loopt gewoon op de weg, eekhoorns, muisjes. Op de bomen zien we ook verschillende vogeltjes maar ze zijn ons te snel af voor foto’s. We stoppen ook voor wat panoramafoto’s.

Het tweede Visitor center is wel al open, we leren over de geologie van het park, kopen een t-shirt en een setje om onze eigen Joshua Tree thuis te kweken.

Vanuit Joshua Tree National Park nemen we Scenic Route 62 naar Palm Springs! Karel ziet dat hij 5G op zijn telefoon heeft en wil direct naar hier verhuizen.
We zien Jacinto mountain en ook een groot windmolenpark met honderden windmolens. Als we Palm Springs binnenrijden zien we een bordje: Cannabis approved, we rijden langs heel wat
healthcenters en clinique en in een mooie boulevard met palmbomen en mooie winkeltjes en gezellige restaurantje.
Na lunch en tanken nemen we de snelweg naar ons geboekte huisje in LA. Omdat we met 5 in de wagen zitten kunnen de extra brede carpoollane nemen, het valt er goed mee met dit drukke verkeer.

Mama moet naar het toilet dus obligate stop aan een tankstation. We kopen er een ijsje om wat af te koelen. En dan in 1 rechte lijn naar ons huisje. Prachtig en rustig gelegen huisje. Auto voor de deur te parkeren. Ideaal om hele auto te legen en gerief wat te sorteren. Nu we geïnstalleerd zijn voor de komende 3 dagen boodschappen doen en lekker eten vanavond. Heerlijk hier te zijn.

De mama

Wat een prachtige reis.waauw

Noël en Liliane 2019-07-28 07:33:59

Het is heel leuk om iedere morgen bij het ontbijt jullie reisverslag te lezen en jullie prachtige foto’s te bekijken! 👍👍👍