Seattle dag 1

Verenigde Staten, Ridgefield

Vandaag weer een belangrijke etappe in onze reis, we moeten de grens over. We hebben wat langer geslapen en bereiken iets voor elf de grens. De pasporten en de Esta’s liggen klaar.en volgens de gps zijn we over 16 minuten over de grens. Maar na 16 minuten zijn we nog geen meter geschoven. Eens naar meme bellen, eens naar toilet, onze afval in de vuilnisbak kiepen, … en ja we zijn 10 meter vooruit. Meer dan 2 uur hebben we moeten wachten. Maar goed we zijn terug in de Verenigde Staten.
Roel wou graag nog eens eten in zijn favoriete fastfoodrestaurant Jack in the box! Vooral de curly fries zijn er heel lekker. Net over de grens is er al eentje. En het smaakt.

We hebben niet veel tijd te verliezen want ook Karel heeft nog iets op zijn wishlist staan: het visitor center van Microsoft. Om ons op te warmen deelt Karel 10 weetjes over Microsoft en daarna een kwis om te checken of we goed opgelet hebben.
We hebben geluk, we morgen allemaal mee. Vic placeert zich in een gamestoel om fifa te spelen. Hij start met een slecht team maar als we vertrekken heeft hij al toptransfers gedaan. Ik ga met Roel in de zetel zitten voor een potje Ninja Turtles. Ik als Leonardo, Roel als Splinter. We zijn een topteam en halen level 3. Karel en Francky doen samen een tour en laten zich verrassen door de Microsoft hardware, de software heeft nog weinig geheimen voor hen. Om 17 u sluit de keet en rijden we naar ons laatste hotel in het centrum van Seattle. Zoals dat in een stad gaat op vrijdagavond … er is wat file. Geen probleem want alweer een mooie skyline.

Vanavond nog iets gaan eten, spelletje spelen en dan naar bed, morgen gaan we deze ontgetwijfeld fantastische stad ontdekken.