Seattle dag 2

Verenigde Staten, Ridgefield

Ontbijt deze morgen is in het restaurantje naast de deur. Belgian waffles op de menu en die komen met spek en ei. Het is een beetje afscheid nemen van de VS en proeven van thuis… al zal het ontbijt thuis er toch iets anders uitzien. We kijken al uit naar de toast met tomaat uit de tuin.

We vertrekken te voet naar de Space Needle. De bekende toren van Seattle gebouwd voor de expo in 1962. Daar vlakbij is ook het ziekenhuis waar stukje van Grey’s Anatomy opgenomen is. Daar nemen we de monorail naar de winkelstraat waar we te voet flaneren naar Pike Place Market. Een mega overdekte markt aan de waterkant. Het is er erg druk maar dat geeft mij wat tijd om alle kraampjes te bekijken. Op het einde van de markt is gumwall, een doorgang helemaal bekleefd met kauwgom. Een beetje vies maar kleurrijk, we checken even de zolen van onze schoenen maar gelukkig hebben we geen souveniertjes mee.
Op pier 57 is de Crab Pot, een seafood restaurant. Daar eten we. Onze captain Iglo’s gaan voor fish en chips en wij voor de fruit de mer op z’n Amerikaans. We krijgen plankjes en hamers en een schortje. Dus we moeten wat werken voor ons eten en het is overheerlijk: gebakken kreeft, king crab, snow crab, garnalen en pikante worst, 🌽 en rode aardappelen. Zonder aarzelen het beste wat we hier aten. De jongens moeten helpen want we krijgen niet alles op. Met de laatste dollars spelen de boys nog een spelletje pinball.

We zetten onze ontdekkingstocht verder. We komen voorbij het museum voor popmuziek wat een heel artistiek gebouw is bekleed met blinkende platen. We stoppen ook nog even in het park bij de mooie fonteinen waar de kids aan het spelen zijn.

Als we terug in het hotel komen, legen we de auto. Een serieus werkje want tijdens een roadtrip van een maand heeft alles in de auto een vaste plaats gekregen: in de organisers achter de zetel. de opberg vakjes onder de voeten, … We vullen alle valiezen en de extra zak die we meebrachten.

Straks nog wat sneukelinge kopen om de lange vliegreis aangenamer te maken en iets gaan eten in het Space Needle kwartier. We sluiten de dag af met avondwandeling in de buurt en nemen dan afscheid van deze prachtige stad en deze onvergetelijke reis. Morgen nog een laatste verslagje voor de fans en dan tot volgend jaar!

De Mama

Hello folks, wat een prachtige reis! Wij gisteren thuis aangekomen en ons aan het aanpassen aan food, het uur en de warmte. Evelyne, wat kan jij goed schrijven- telkens zalig om jullie verslag te lezen. Safe travels!

Mieke 2022-08-14 01:58:09

Telkens leuk om jullie avonturen te volgen. Hier is het altijd een beetje meegenieten. Voor straks veilig thuis met een extra koffer vol mooie herinneringen.

Rita Vanhoorne 2022-08-14 02:50:30

Heel mooie reisverslagen,prachtige foto’s,hebben er van genoten!Veilig thuis!

Mariette 2022-08-14 06:16:36

Iedere morgen eerste werkje jullie verslag lezen. Ik zal het missen.Kom wel thuis.😘

Pascale 2022-08-14 07:58:48

Het blijft aangenaam lezen. Jullie genieten. Tot de laatste dag…. Ik blijf een beetje meereizen bij het lezen van die heerlijke uitstappen en dat lekker eten. Goede reis terug!

Carine DB 2022-08-14 08:22:00

Alweer zalig! Bedankt om een hele maand te mogen mee genieten van jullie prachtige trip! Geniet nog van jullie laatste momenten daar en tot snel thuis 😘

Ann 2022-08-14 09:47:19

Ik ga jullie reisverhaal missen bij mijn koffie s'morgens. We wensen jullie een veilige , vlotte terugreis. Heel veel groetjes Rita

Rita 2022-08-14 09:56:31

Wat een prachtige reis hebben jullie beleefd als gezin . Kom goed thuis❤

Vakerie 2022-08-14 22:28:15

heel mooie reisverslagen 'foto's en filmpjes .fijn dat we dat allemaal konden mee beleven .het zal afkicken zijn voor fans .VEILIGE REIS TERUG .TOT GAUW .p.s.nog een klein dessertje van thuis .