San Francisco dag 2

Verenigde Staten, Ridgefield

Weer wafels aan ‘t ontbijt, maar geen toast te bespeuren. De Nutella zal dan voor op de wafels zijn zeker? Vandaag maken we kennis met ontbijtburgers. Burgers met spek en ei. We zitten aan 2 tafeltjes want nergens plaats voor meer dan 4 personen. De tafel Tour de France die via sporza de finale volgt en ik heb tête-à-tête met Roel.

Na het ontbijt neemt Francky nog wat tijd om de route voor te bereiden, uit te zoeken hoe we de toll voor de Golden Gate en Oakland Bridge kunnen betalen en tickets te boeken voor de baseball vanavond. De jongste boys hebben een TikTok update en Karel monteert wat filmpjes.

Geen mist vandaag maar wel frisjes. Rond half elf vertrekken we richting San Francisco. Het is wat wennen aan het verkeer en de Amerikaanse verkeersregels. Verkeer wordt druppelsgewijs op de snelweg gelaten met rood en groene lichtjes die elkaar afwisselen als in een disco. In de stad wisselen verkeerslichten af met stopborden. De gps geeft het netjes aan maar het vraagt toch serieus wat concentratie.

We maken een stop aan Coit Tower waar de drone de mooie vergezichten vastlegt.
Daarna mag de drone boven ons over Lombard Street kronkelen en daarna rijden we naar Fisherman’s Warf waar we lunchen in een coole surfbar. Voor onze magneetjescollectie springen we nog even een giftshop binnen.

Na de middag bezoeken we de painted ladies wat verfijnde geschilderde huisjes zijn. Maar zo zijn ze eigenlijk allemaal.
Daarna Twin Peaks, niet de serie maar bergen met alweer een andere view op deze prachtige stad.
Vic wil graag zijn beentjes eens strekken en daarom rijden we naar Golden Gate park waar onze sjotters zich helemaal kunnen uitleven. Als Vic zijn nieuwe witte schoenen al een lichtgroene glans krijgen zetten we onze weg verder. We zitten al bijna door de voorraad vochtige doekjes.

Nog een paar foto’s van Golden Gate ontbreken in onze collectie, dus zoeken we nog een nieuwe viewpoint op. Daarna wordt het stilletjes aan tijd om afscheid te nemen van deze prachtige stad en ons klaar te maken voor de baseball vanavond. Oakland Athletics here we come!

Prachtige fotos, iedere ochtend een smaakje USA, love Franckys zonnebril 😎😘

Katie 2022-07-23 05:41:59

Wiij hebben ook deze ochtend een trein te nemen richting de UK 🤩

Katie 2022-07-23 05:43:46

Eerst de Dereere familie ,dan de krant s’morgens bij de koffie!Mooi!

Mariette 2022-07-23 06:51:31

Leuke beelden alweer 😊

Ann 2022-07-23 08:44:35

Wauw zo'n mooi daar

Annelies 2022-07-23 08:51:11

Eten ze nog altijd zoveel peanuts in een honkbalstadion?

Evelyne 2022-07-23 09:00:47

Lombard Street gaan we ook eens moeten bezoeken he

Pascale 2022-07-23 09:30:20

Heerlijke verhalen die ik iedere morgen lees bij het ontbijt.

Rita 2022-07-23 09:51:59

margriete kermis vanavond oliebollen eten veerle van dienst .

dooghe josiane 2022-07-23 20:51:38

weer mooi verslag .elke dag reizen we met jullie mee .

dooghe josiane 2022-07-23 20:56:01

ik lees met enige vertraging mee! heel leuk jullie reis weer mee te kunnen volgen