Dankbaar voor deze top-reis!

Frankrijk, Villeneuve-lès-Béziers

Gisteren na het posten van de blog zijn we nog gaan eten met de kids in een restaurantje langs het water. Terwijl we van een cocktail slurpen krijgen we wat randanimatie, Roel spot het als eerste: een grote rat met een lange staart zwemt weg van de boord naar de overkant. Karel en Vic schrikken zich een bult. Francky denkt dat het te groot is voor een rat. Ik denk aan een bever... maar dat klopt niet met die staart. Karel wil het niet weten en switched met mij van stoel. Als het dier terugkomt maak ik een foto en stuur deze naar onze dierenencyclopedie in Oostkamp. Intussen kijk ik ook eens met een appke... Een beverrat en ook onze 2 de bron bevestigt dat. Ik hou het stil aan tafel tot het eten op is. Karel vindt de randanimatie maar niets en zoekt met zijn broers de boot op, wij gaan nog een kijkje nemen op het plaatselijke marktje waar een eighties optreden geprogrammeerd staat.
Op het marktje staat een groot podium en een vrachtwagen vol kostuumpjes voor de artiesten, na elk liedje wordt er gewisseld. De dansers en danseressen 💃 met glitterpakjes brengen topanimatie, ik FaceTime even met de jongens dat ze kunnen meegenieten, dat blijkt niet nodig. Ook in de boot kunnen ze meezingen. Vive La France 🇫🇷!
s Avonds kan ik eindelijk mijn slaapkleedje aandoen. Teruggevonden terwijl ik op zoek was naar de werk handschoenen voor de matrozen.

s Morgens maken we kennis met onze Nederlandse buren, ze hebben een prachtige boot. Ze zijn al van huis sinds mei en hebben al 1800 km gevaren. De man vraagt of we van regio Roeselare zijn. Hij was binnenschipper en heeft daar vroeger veel geleverd.

Als de nek en schouders zijn gemasseerd kunnen we vertrekken richting Agde. Ik mag ook een stukje varen. In Agde gaan we Francky op trein steken om onze auto op te pikken. Maar eerst eten we nog een fantastische burger op de markt onder de platanen. Als wij terug op de boot komen relaxen we nog even, ruimen we de kajuitjes op en dan vertrekken we richting het haventje van onze eindbestemming, geen sluizen meer dus koud kunstje voor onze getrainde bemanning.

Als we terug samen zijn nemen we de auto naar de zee. Het was warm vandaag en een ijsje zal smaken. Roel en Vic duiken nog eens de zee in.

Wat was dit allemaal top! We waren niet voorbereid als anders maar hadden niets te kort, behalve 4G😉
Deze avond nog de auto laden, 5 keer PLF invullen en we zijn klaar om naar huis te vertrekken. We lezen de vreselijke nieuwsberichten over de overstromingen in ons land en zijn super dankbaar dat we deze reis hebben kunnen maken. USA is al vergeten, dit was een fantastisch plan B.
Veel courage aan alle mensen die niet zoveel geluk hadden. ❤️

Onze batterijen zijn opgeladen. Tot binnenkort!

Groetjes
De mama

Blij om te horen dat alles goed verlopen is, bever rat en al 😱😱😱, safe journey home 😘

Katie 2021-07-15 20:47:00

Alweer een onvergetelijke ervaring. Mooi team zijn jullie !

Rita Vanhoorne 2021-07-15 20:54:47

Fijne terugreis! Hou jullie goed x

Ann 2021-07-15 20:58:21

merci voor dagelijks verslag en de mooie foto"s welkom terug thuis .alles goed verlopen ben ook een beetje op reis geweest .tot binnen enkele dagen .goede reis .

dooghe josiane 2021-07-15 21:28:25

Chapeau voor jullie,mooie foto’s,mooie reis!!Goeie terugreis!Grtjs

Mariette 2021-07-16 06:29:47

Hihihi ik zie dat al zo voor me de schrik voor de rat. Geniet nog van de terugreis en breng het goeie weer aub mee.

Elleny 2021-07-16 08:33:02

Terug meegeweest op jullie schitterende avontuur van op afstand. Mooie ervaring voor jullie 5 (en Karel zijn nieuwste vriend de beverrat 😝😝) Veilige rit naar huis. 😘

Rika 2021-07-16 08:54:21

nog eens de foto's bekeken.mooie herinering en van een content gezin .veilige terug reis .

dooghe josiane 2021-07-16 10:27:02

Top!!

Mariette 2021-07-18 14:59:49

Nog eens de foto’s en verslagen bekeken,bedankt,was dik in orde!