Moab - Page

Verenigde Staten, Page

Vandaag weer wat auto-uren voor de boeg maar niet te ontzien hier. Die wegen hier zijn breed, weinig verkeer, de route is makkelijk te volgen en de landschappen zijn prachtig en er altijd iets leuks te zien. Deze morgen bv tumbleweed op de route gezien, maar ook schapen die in een nis van de rotsen schuilen voor de zon, gisteren een slang gespot ...

In het landschap veel roofvogels en mooie rode rotsen, soms een wand van kilometers lang, soms als paddestoelen in het groene, rosse struikgewas. We willen zo graag al die mooie dingen op foto vastleggen maar dat kan niet vandaar dat we regeltjes hebben ingevoerd: we fotograferen niet meer als we full speed cruisen want dat zijn meestal foto’s om te wissen en we nemen alleen nog foto’s van de uitzichten waar Amerikanen een parkingske voor voorzien hebben, al zijn uitzonderingen altijd mogelijk. Vandaag verdienen Wilson Arch en Mexican hat een mooie pauze. Het punt waar Forrest Gump zijn Run stopt is uitvoerig bewonderd en dus ook heel wat foto’s.

Maar in de auto is er ook altijd iets te beleven. Vandaag heeft Roel met de vochtige doekjes de auto gekuist vanbinnen en ook 2 paar schoenen.

In Monument Valley nemen we lunchpauze in restaurant de View. De view is top, de sandwiches kunnen wat extra topping gebruiken. Gelukkig heeft Roel de ketchup gevonden. Dit park is eigendom van de indianen, je vindt er vele winkeltjes met dromenvangers, juweeltjes. Onze American the beautuful pass geldt hier niet. Het zijn de natives die hier innen.

En dan komen we in Page aan. We hebben een geleide tour in de lower Antelope Canyon geboekt om 16u. We zijn terug in Arizona en moeten de klok weer een uurtje terugdraaien en hebben zo nog wat extra tijd om te chillen.

Antelope Canyon is een smalle kloof van 400m waar je alleen met gids in kan. In groepjes van 10 kunnen we deze beauty bezichtigen. Er zijn strenge regels: geen filmopnames mogelijk, je mag geen zak meenemen alleen flesje water en fototoestel of gsm. We moeten langs laddertjes de kloof afdalen. We hebben voor gsm gekozen zodat we de handen vrij hebben om te klimmen.
Echt onbeschrijflijk mooi! De grillige vormen de mooie kleuren door de lichtinval. De gids is meer fotograaf dan gids. Hij neemt de mooiste kiekjes, voor onze kerstkaarten, voor onze nieuw gsm achtergrond, ...

In de kloof is het goed van temperatuur maar buiten is het broeiend heet, een beetje warmer nog dan in België op t moment. We springen na de canyon nog eens binnen in de supermarkt om af te koelen en boodschappen voor onze boottrip morgen op Lake Powell te doen.

En dan sluiten we de dag af met een bezoek aan de Horseshoe Bend. Op deze plek meandert de Coloradorivier een paar honderd meter lager in de vorm van een hoefijzer. Het mag dan al niet meer het heetst van de dag zijn, de tocht door het zand naar het uitzichtpunt is uitputtend.

Eten hadden we gepland in een famous BBQ house, maar de wachtrij buiten houdt ons tegen. In plaats daarvan wordt het de jongens hun favoriete fastfoodtent: Jack in the Box. Als het aan hen ligt mag die snel in Lichtervelde komen.

Wat een dag. Morgen de jongensdroom van het mannelijk gezelschap onder ons: met een boot varen op Lake Powell. Mijn meisjesdroom is al vervuld. Dit is de reis van mijn leven.

De mama

Prachtig!!Geen woorden voor!

Mariette 2019-07-23 06:51:52

Amaai, gewoon weg schitterend! X

Rika 2019-07-23 07:16:32

Ik geniet van de belevingen, rollen, regels en regeltjes, taakverdelingen, foto's, organisatie, ideeën, ontdekkingen maar vooral van het schrijverstalent van "de mama". De reis van je leven!

Hilde V 2019-07-23 08:34:39

Amai zo schoon.inderdaad geen woorden voor.

Noël en Liliane 2019-07-23 09:01:17

Mooi verslag en prachtige foto's!

Evelyne 2019-07-23 09:29:08

Enjoy Have the time of your life💃💃💃 Elke dag opnieuw benieuwd naar jullie avonturen