Van regenboog 🌈 tot vuurwerk 🎇

Frankrijk, Castans

Gisterenavond hebben we onze matrozen meegenomen naar een chique restaurant met lange tafelkleden en stoffen servietten. Geen frisdrank dus neemt Roel een Virgin Mojito, Karel en Vic blijven bij de carafe d’eau. Dan hebben ze beslist wat ze gaan eten, blijkt dat de middagmenu te zijn. We kunnen opnieuw beginnen. Melon Jambon, filet mignon, het zijn geen wereldschokkende nieuwe ervaringen maar onze matrozen zijn kieskeurig en veel gewoon. In het restaurant hebben ze net een bus afgezet van het rusthuis volgens Karel en de sfeer is gezet. We hebben veel leute aan tafel. Als de garçon komt met de manuele kruimeldief kijken ze hun ogen uit. Toch krijgt dit restaurant maar 1 Dereere ster. De Ketels in het gezelschap is ook niet zo van haar sokkel geblazen. Morgen gaat de eerste stuurman zelf het restaurant uitkiezen. Het zal zonder tafelkleed zijn.

Na een goede nacht vertrekken we naar Capestang. Met een mooie regenboog 🌈 in de rug varen richting de zon. We kunnen
eindelijk onze trui eens aandoen. Twee dagen iets minder weer, morgen kunnen we weer bakken aan een kleine 30 graden.
Net voor Capestang moeten we onder een brug van 3m10. Onze boot is volgens de handleiding net even hoog. Gisteren kwamen we al een aak tegen die zijn stuur moest wegnemen om onder een brug te varen, we kunnen dus maar beter voorzichtig zijn. Daar aangekomen blijkt dat we er vlotjes onder kunnen varen dank zij ons overgewicht of zou de handleiding toch niet helemaal correct zijn? We meren aan en doen boodschappen voor 2 dagen want morgen Nationale Feestdag. Deze middag feestmaal voor Roel: Croque Monsieur en feestdag voor Francky: Noenetukske.
Nog een uurtje varen deze namiddag en geen sluizen meer, alleen maar mooie zichten op wijnranken, langs oude platanen, kijken naar de zwaluwen die ons vergezellen, enige geplande avontuur is de 163 meter lange tunnel Malpas gebouwd in 1679. Even de lichten aansteken en daar gaan we.
Het haventje waar we willen aanmeren is gesloten dus keren we een stukje terug. De brug is helaas geblokkeerd door een aak die niet goed vastlag aan de kant. Een man die op de boot gesprongen is vraagt ons om de boot een zetje te geven met onze boot en hem dan aan de kant te slepen. Karel blijft koel en klaart de klus. Even verder meren we aan en leggen onze boot goed vast. Spelletjes namiddag en vanavond Feu d’artifice in de haven. Een restaurantje moeten we nog kiezen, wordt het Frans of kiezen we voor de keuken van de kersverse Europees kampioen ⚽️?

Groetjes de mama!

Ohhhhh dat ziet er heel" zen "uit, how would one say "pls beem me up scotty" 😁😁, hopelijk een betere restaurant ce soir XXX

Katie 2021-07-13 19:15:18

Jullie reis is magnifique!!Super ervaring voor de jongens!

Mariette 2021-07-13 19:56:37

Prachtig! Geniet van de feestdag vandaag!

Ann 2021-07-14 08:25:47

schip ahoi, maar dan zonder piraten geniet ervan en vive la république!