Page - Sedona

Verenigde Staten, Yavapai County

Gisteren was echt een van de hoogtepunten van onze reis. Vandaag een beetje decompressie. Deze morgen zegt Roel voor de eerste keer dar hij thuis toch wat mist. We komen stillaan op het einde van deze fantastische roadtrip maar we hebben nog een week voor de boeg.

Vandaag breken we een snelheidsrecord, opstaan ontbijten en alles in de Dodge opbergen in een uurtje. Er is zelfs tijd voor een nieuw aftersun- momentje.

Na anderhalf uur rijden, beginnen we stukken van de Grand Canyon te zien.
In het begin kunnen we mooie foto’s nemen maar eens we het Nationaal park binnenrijden komen we duidelijk wat breedhoek te kort om de prachtige kloof te vatten zoals we die met onze ogen kunnen bewonderen. De Colorado-rivier, waar we in onze trip naar Moab nog kilometers langsreden, heeft in dit landschap een heel diepe kloof gesneden, gemiddeld 1,6 km diep. Er zijn talrijke viewpoints en parkingskes langs de route maar nergens geeft onze foto de indruk weer die op ons netvlies gebrand is.

In het Visitors center kopen we nog een T-shirt voor Francky. Zijn collectie shirts was aan vervanging toe zeker nu onze krullebol af en toe de kleerkast van de papa induikt.

Onderweg schrikken we op in de auto ... de gsm’s maken een hels geluid als een brandalarm dat afgaat. We ontvangen Amber-alert... 4 boodschappen. Een auto geseind en evacuatie in een school van een dorpje waar we later doorrijden. Meer info op de website.

We rijden even verder door een cowboy- dorpje: Williams en doen daar boodschappen. Want vanavond kunnen we echt eten eten... de mama kan koken in onze residentie voor de komende 2 nachten. De jongens kiezen worst en broccolipuree en pasta pesto kip en gegrilde groenten. Er is een BBQ, handig want boter vergeten te kopen.

Onderweg ook enkele regendruppels maar als we in Villa’s of Sedona aankomen is het weer hot and dry! Prachtig huisje in Amerikaanse stijl met fireplace en al. Een tv waar ik geen bril voor nodig heb, een bed waar ik mijn vent in zal moeten zoeken en een dressing waar ik mijn kleren niet in ga ophangen omdat 2 dagen niet voldoende zijn om daarvan te genieten. We gaan samen ons domeintje wat verkennen. Indoor & outdoor pool, sauna en een mancave met poolbiljart en pingpongtafel en ook een woman cave met witte draaiende machientjes...
We delen de muntjes voor de was en de poolbiljart en ik heb wat me-time terwijl de machine de rest doet.

Morgen chill-dag en vanavond echt eten, thuis op het bord, dat zal smaken.