Dag 6 - LA

Verenigde Staten, Page

We hebben lang geslapen en Vic ruikt de pannekoeksjes al. Ze liggen rik aan rik up de telloore… het blijken wafeltjes te zijn met rode vruchten en chocoladedruppels. Na het overheerlijke ontbijt met de beste rating tot nu toe gaan we chillen op de kamer.
Tijd om ook een wasje te doen … maar the 4th of July blijkt National Laundry day te zijn. Het is vechten om een machientje te krijgen. Eerste poging mislukt maar de 2de keer heb ik meer geluk. App installeren en ik kan beginnen.
Er zijn maar 2 wasmachines en 1 droger. Dat is problemen vragen. De kleedjes kunnen op de hanger en de rest kan vandaag op het tapijt drogen tot we thuis komen en dan nog een droger kunnen bemachtigen.

Rond 11u vertrekken we naar Hollywood. We rijden eerst naar Griffith Observatory. De sterrenwacht van Los Angeles met een fantastische view over de stad. Maar geen parkingspot te vinden. Halverwege de berg kunnen we parkeren en dan hiken naar de top. De jongens draaien met hun ogen: ‘Really?’ Ze kiezen voor optie 2: een ritje naar de Hollywoodsign. Daarvoor moeten we de Hollywood-Hills in. Chelsea neemt alvast een pilletje. Op verschillende punten kunnen we leuke foto’s maken, vooral vanuit de auto want het is erg druk en de weggetjes erg smal!

De jongens moeten weer plassen en ‘t is net middag. We stoppen aan de in&out burger en Chelsea test haar Apple Pay uit en trakteert ons op lunch. Het smaakt! Francky staat dubbel geparkeerd en wordt via de speaker vriendelijk verzocht om zijn witte SUV te verplaatsen.

We rijden naar Passadena en gaan ons voor het namiddag- en avondgedeelte opsplitsen. Francky, Karel en Vic nemen de shuttle naar de Rosebowl voor een voetbalwedstrijd tussen LA Galaxy en LAFC. Zowiezo het hoogtepunt van de reis voor Vic, zijn favoriete speler is wel gekwetst maar hij vindt wel een andere om voor te supporteren. Wij gaan het stadscentrum van Passadena verkennenen, wat shoppen, een ijsje eten en een filmpje meepikken. We wandelen nog allemaal samen naar de cinema om kaartjes te reserveren. De man aan de roltrap bekijkt Francky die zijn hoedje op heeft en Francky zegt: “Ik ben Indi, Indiana Jones en de man lacht. Na een spelletje pool nemen we voor even afscheid van elkaar. Het kan zonder traantjes … gelukkig.

Roel neemt zijn ladies mee op sleeptouw. We zorgen goed voor hem want hij heeft 5G. Hij stapt gewillig de shops binnen met ons, als ik mooie t-shirt toon, vraagt hij: “Moet ik een t-shirt?’ We hebben duidelijk een andere idee over shoppen! Francky vast trots op zijn zoon. In de brillenwinkel fixen ze het beentje dat van mijn bril is gevallen. We eten een ijsje en Roel gaat voor een milkshake en dan is het tijd voor de film van Roel: Indiana Jones.
We zitten in het Ipic Theatre. Een klein gezellig cinema-complex, zeer on-Amerikaans met zaaltjes van een 20-tal zeteltjes. Wij hebben nog een gezellige babbel onder de vrouwen en gaan straks naar een Rom Kom, ik kan nu al vertellen dat alles goed afloopt … We bestellen chicken wings en willen de rest naar Roel brengen. Chelsea loopt een paar toertjes in zaal 5 op zoek naar Roel. Een vriendelijke ober komt vragen of ze ok is en als ik een foto van Roel toon zegt hij: “Ooow he’s in 6” Hij brengt de wings. Wij placeren ons in onze relax met tafeltje en knopje om een ober te roepen. De cinema is toch Amerikaanser dan gedacht. Tijd voor de film, hoe het aan de andere kant in de Rosebowl gaat, geen idee.
Morgen meer daarover!!

De mama

Zalig om te lezen! Dit is dus elke ochtend mijn vaste routine geworden 👌

Annelies 2023-07-05 06:49:53

Die ontbijten! So jealous!!

Evelyne 2023-07-05 07:36:23

Zalig om jullie verhalen te lezen elke dag! En jullie genieten er duidelijk van! Goe bezig 😉!

Ann 2023-07-05 08:30:17

Dat shopping zinnetje van Roel komt hier ook bij de mannen vaak over de lippen. 😜 Blij dat jullie zowel sportief als cultureel kunnen genieten. De foto van jouw Pooh-beertjes is zo schattig. Roel, je koos de beste artiest om bij te poseren. Ik schrijf dit commentaar met zicht op de luchthaven van Palma de Mallorca, klaar om te boarden naar Charleroi. Ons kort maar zalig meidentripje zit erop. Genieten jullie nog maar verder! Hopelijk voelt Francky zich al veel beter.

Elleny 2023-07-05 08:53:29

Ik blijf lezen en kijk telkens uit naar de ochtend! Het ziet er daar leuk en gezellig uit. Het eventjes chillen, een cinemaatje mee pikken,...iets wat ik meer moet leren en door het lezen van jullie blog merk ik hoe belangrijk en leuk dit is.

Carine 2023-07-05 09:07:39

Hey Evelyn en co, Alweer een goed gevulde dag blijkbaar ;-). Ik zat gisteren te kijken naar een documentaire serie op Netflix over streetfood in de USA en LA kwam als eerste aan bod. Om vingers en duimen bij af te likken. Mocht je inspiratie missen, “Streetfood USA” kan je misschien helpen ;-) Have fun