Home sweet home

België, Torhout

We zijn thuis na een lange reis.

Om 4 uur rinkelen alle gsm’s in koor om op te staan. Iedereen uitgeslapen want om 20u lagen we al onder de wol.

Incheck met Air Canada verloopt ‘very smooth’. 1 valies is klein beetje te zwaar maar geen nood we kunnen nog in een andere bijproppen.

Eerste vlucht verloopt ook prima... schermpjes en Netflix doden de tijd. In Montréal hebben we 5 uur voor we naar Parijs kunnen vertrekken. Iedeaal om iets te eten en te manillen. We hebben zelfs nog tijd voor een dessertje. Na het dessertje nog wat social media-time ... Vic kan zijn gsm nergens vinden. Ik heb hem in het zakje van de stoel gestoken. Helaas heeft de kuisploeg hem niet gevonden. Nog vlug dossiertje verloren voorwerpen opmaken en duimen dat dat iets oplevert.

Tijd voor boarding op onze 2de vlucht. We vliegen met Air Qatar via Air Canada. De vlieginstructies in het Arabisch, Engels en Frans en heel vriendelijk personeel.
We worden verzocht te blijven zitten terwijl we bidden ... als die gsm niet gevonden wordt zullen onze gebeden dus niet goed doorgekomen zijn.
Vic slaapt, Karel en Roel doen een kort tukje maar Francky en ik kunnen de slaap niet vatten. Onze klokken kunnen de uren moeilijk overbruggen.

De vlucht heeft vertraging en we hebben na landen in Parijs maar een uurtje om onze Ouigo of TGV te halen. Dat wordt krap. Gelukkig komt de bagage snel door en zijn we net nog fit genoeg om goed door te stappen naar het station, geen tijd voor karretje te nemen voor de valiezen, geen tijd voor sanitaire stop, geen tijd om nog snel iets te eten, maar wel op tijd voor onze trein. Na een uurtje zijn we in Rijsel waar we een blij weerzien met opa en tante hebben. De jongens reizen de laatste kilometers mee met tante en haar nieuwe witte prins en wij met de grijze, wat oudere Seat.

Als we thuiskomen heeft oma tomate crevette voorzien met gebakken patatjes, het smaakt heerlijk. Onze moestuin is een beetje verwilderd maar onder de groene takjes hangen massa’s gezonde groenten.
De hamburgers zullen we niet missen, de rest van Amerika hoogst waarschijnlijk wel.

Bedankt aan alle volgers voor de leuke reacties jullie waren een fijn publiek, ik ga jullie missen!

De Mama

Alhoewel ook ik blij ben dat jullie veilig terug thuis zijn, was het leuk om vanuit de zetel mee te genieten van jullie reis!

Evelyne 2019-08-02 19:02:22

BEDANKT EVELINE OOK VOOR JE LAATSTE REISVERSLAG CHAPEAU .BLIJ DAT JULLIE ALLEMAAL THUIS ZIJN.OOK VOOR DE MOOIE FOTO.S DAT WE GEZIEN HEBBEN EN NOG ANDERE.

josiane 2019-08-02 20:30:03

Jullie zijn bedankt om een beetje te mogen meereizen !Ook proficiat aan de reisleider om alles mooi in mekaar te steken en aan Eveline voor de mooie verslagen.En nu back to reality!Groetjes

Mariette 2019-08-02 20:46:54

Home sweet home. En natuurlijk met Belgische kost -) Hoe leuk reizen ook is , er gaat toch niks boven ons eigen landje en familie en vrienden terug zien. Het was een heel mooie reis, ik heb genoten van de vele verhalen en mooie foto's en hoop je vlug eens op het treintje te zien. Maar nu eerst zelf op vakantie :-)

Moniek Hellebuyck 2019-08-02 21:22:54

Het was super om elke morgen jullie verhaal te lezen!! Dikke merci en welkom thuis he Nu nog een verslag in real time 😗

Bieke 2019-08-02 21:29:30

Dankzij jouw reisverslag ook in Amerika geweest. Ik ben blij dat jullie veilig terug thuis zijn, en zie ernaar uit om jullie te zien en nog meer verhalen te horen ! 😘