Lone Pine - Las Vegas

Verenigde Staten, Clark County

We sliepen deze nacht aan de voet mount Whitney, de hoogste berg van de VS:
14495 voet. Wanneer we uitchecken horen dat er deze nacht een aardbeving was van 4,6 op de schaal van Richter. We hebben goed geslapen.

Vandaag rijden we door Death Valley. Vegetatie varieert van weinig tot niets:
Lage struikjes, zand, rots en hier en daar siert een Joshua tree het landschap. In het visitor center leren we dat er nochtans 900 verschillende soorten planten groeien. Elke plant heeft zo z’n trucjes om te overleven in de hitte: diepe wortels (tot 15m diep) wijde wortels, kleine blaadjes, blaadjes met waslaagje. Vic heeft goed opgelet in de lessen natuur, hij kan de trucjes nog opsommen.
We stoppen regelmatig voor foto’s. Ik ben voorzichtig voor ratelslangen tussen de struikjes. Geen slangen gespot maar wel een leguaan. Foto genomen met de telelens dus nog even wachten voor je die kan zien.

Het is een dag van veel verschillende landschappen en grote hoogte verschillen. Vertrokken aan de voet van het hoogste punt naar 10000 voet naar laagste punt van de VS: 280 voet onder zeeniveau: Badwater. Een prachtige zoutvlakte. We bekijken de vlakte ook van Dante’s View. Onbeschrijflijk mooi. Zoals de man van het visitors center zei: You need a lot of WoW-time there!

Running Joke is een quote van de bekende You-Tuber Enzo Knol: kijk daar ... nen John Deere. Francky kan de jongens ook eens foppen maar even later wordt hij zelf verrast door Karel: Papa, heb jij nu Budweiser zonder alcohol gekocht?

Leven in de auto, het vraagt wat organisatie maar intussen heeft iedereen zijn taak. Jullie wisten al dat Vic frigoboxbeheerder is, wel Roel is in charge of de garbage en Karel is de ‘Presse’. We ontdekken dat de vuilniszakken geparfumeerd zijn, dat kan geen kwaad want Vic heeft met dat Amerikaanse eten wat last van winderigheid.

De tocht door Death Valley is ook voor onze auto een challenge. Airco doet het perfect, ook benzine genoeg maar als we lang moeten remmen schudt het stuur en ruiken we verbrand rubber. Garage Poix is beetje te ver dus besluiten we bij Las Vegas bij Avis te stoppen. Daar moeten we onze Chrysler Pacifica ruilen voor de Dodge Grand Caravan. De auto waarvan we al de hele reis zeggen... gelukkig dat we niet zo een hebben, dat ziet er een lijkwagen uit. We kunnen alles netjes overladen in onze witte lijkwagen maar niet getreurd, die heeft gps, evenveel bergruimte en brengt ons feilloos tot aan de Fabulous Las Vegas Sign.

Op de Strip krijgen we een gidstoer van Francky die hier met Google Streetview al vaak geweest is. We zien de Eiffeltoren, het Vrijheidsbeeld, Piramide, Sfinx ... het spaart ons veel reisgeld ... we hebben hier alles bij elkaar.

Deze avond en morgenavond slapen we in de 5* Venetian Hotel. Helaas geen gondels om de valiezen naar boven te brengen al kunnen we dat door een piccolootje laten doen. We besluiten de raad van Roger op te volgen: Wat je zelf doet, doe je altijd beter ...
We verdwalen bijna in Venetië. 3 liften verder komen we aan onze suite. Bad met gouden kraantjes, kingsize bedden en een groot salon. Alweer wat WAW-time.

We besluiten te voet wat op verkenning te gaan, het is heet, bloedheet. We ontdekken pas later dat we via de overdekte winkelgalerijen aangenaam in airco kunnen afkoelen.
Tegen 20u30 is iedereen versleten. Vic neemt een bad en vraagt papa om een handdoek te brengen, want we zitten hier in een 5* hotel he!

We gaan onze 3 koningen in bed stoppen en nog eens naar de lichtjes buiten gaan kijken. Slaapwel!

De mama

De foto's worden mooier met de dag!Geniet maar van jullie mooi hotel!

Mariette 2019-07-12 06:41:13

Prachtig !!

Noël en Liliane 2019-07-12 07:46:21

nogmaals een leuk verslag en mooie fotos .

josiane 2019-07-12 08:54:30

Dead Valley! Benieuwd hoe warm het voor jullie was. Onze motorijders hebben toen serieus gezweet en gepuft maar 't was de moeite waard om er door te rijden. Wij genoten van de airco in de auto :-) Ook Las Vegas moet je gezien hebben. Luxe en vertier midden in de woestijn. Mooie foto's van jullie wonderlijke reis. Enjoy !

Moniek Hellebuyck 2019-07-12 09:00:05

WOW, jullie badkamer is bijna groter dan vele hotelkamers waar wij overnacht hebben ... met 4 WOW, wat een natuur en mooie foto's. WOW, Las Vegas, das dus echt zo .... in ieder geval wij hebben hier dus ook WOW-momentjes dankzij de blog. Maar ik mis een fotootje van de nieuwe wheels.

Hilde V 2019-07-12 10:04:56

3 koningen? 4 koningen en een koningin, die het duidelijk naar hun zin hebben op deze reis! Geniet ervan. Leg je me nog even uit hoe ik foto's kan zien van de trip?

Elleny 2019-07-12 10:16:49

Ja lap, nu zie ik ze. Waw ! Waw ! Waw !

Elleny 2019-07-12 10:17:20

In Death Valley vielen temperaturen mee in de vm: 110 F of 43 C. In Vegas ongeveer hetzelfde zelfs middernacht ...