Sacramento - Lake Tahoe

Verenigde Staten, Ridgefield

Deze nacht sliepen we allemaal samen. Karel zegt dat hij goed geslapen heeft, jammer alleen het geluid van die traktorrace. ‘Ah’ zegt Francky, ‘Dat heb ik niet gehoord!’ ‘Misschien omdat jij de tractor was, papa!’

Roel krijgt officieel de job van Piccolo en vult zorgvuldig de koffer. We rijden door downtown Sacramento en zien een de echte golden bridge. Mooie verzorgde stad trouwens.
We verlaten de hoofdstad van Californië, we leren van Francky ook de hoofdsteden van Nevada waar we vanavond slapen: Carson City en Utah die als volgende aan de beurt is: Salt Lake City.

Eerste stop van de trip is Folsom State Prison, maar er is ook een alternatief voorzien in Folsom waar de rest van de menage voor kiest: fastshopping. We scoren wat cadeautjes voor het vriendinnetje van Karel en Vic vindt helaas geen soccer-truitje. Drie kwartier later worden we opgepikt door Francky die de gevangenis gelukkig alleen van de buitenkant heeft bezocht.

We rijden een grote toer rond Lake Tahoe tussen groene naaldbomen met een prachtig zicht op het heldere meer. Op bepaalde plaatsen kan je hier 20 meter diep de bodem zien omdat het water zo helder is. Het meer ligt op 1900 meter, dus het water is ook niet echt warm.
De grens tussen Californië en Nevada loopt midden door het meer. In het meer dobberen honderden bootjes en erlangs staan prachtige huizen van de beaumonde van Amerika. We picknicken op een strandje langs het meer. Vic en Roel bouwen torens van de vele keien die er te vinden zijn. Vic vindt er een dood kreeftje en legt het bovenop zijn mausoleum en Roel bouwt een toren van net geen 20 stenen. We stoppen ook in Squaw Valley, waar in 1960 de Olympische
Winterspelen doorgegaan zijn. Het is een van de grootste skigebieden van de States. Francky gidst ons verder langs de mooiste plekjes en brengt ons dan naar ons huisje. Hij overtreft zichzelf door een heerlijke pasta te maken. Het smaakt! De wasmachine draait op volle toeren en iedereen kan wat chillen en nagenieten van de eerste week.
Karel monteerde een filmpje van week 1 dat jullie via deze link kunnen bekijken: https://youtu.be/SwistZLCpRc
Veel kijkplezier

De mama

Super toffe video!

Ilse 2022-07-25 05:41:39

Prachtige film.

Tante Sabine 2022-07-25 08:50:15

Bedankt voor jullie dagelijks verslag. Proficiat aan de torenbouwers en aan de drone bestuurder. Prachtig filmpje van de eerst week USA.

Hugo Ketels 2022-07-25 09:13:57

Zalige reisblog en heel mooi filmpje. Zo fijn om jullie reisavonturen te kunnen volgen Eveline!

Sara 2022-07-25 15:33:56

Impressionant. Jullie gezin deelt een top-ervaring; de kinderen gaan dit zich hun hele leven herinneren. mooi! De drone-beelden maken het nog impressionanter. Wij krijgen een heuse reportage. Dat had ik niet verwacht.

Adilia 2022-07-25 16:04:40

Prachtig! En machtig filmpje, heel erg professioneel👍