Dag 4 - San Diego/LA beaches

Verenigde Staten, Los Angeles

Het eten gisteravond was overheerlijk. Erna waren we klaar voor een teambuildingsactiviteit, een spelletje ‘mensenkloten’. Chelsea moest het nog leren, maar won alles. Ze kreeg van Vic de bijnaam: ‘ik ben Chelsea en ik heb altijd troef aas’. Daarna was het tijd voor bed. Behalve voor onze nachtuiltje Roel. Hij ging nog eens zwemmen. Deze morgen aan de ontbijttafel vertelde hij dat hij met Martha gesocialized had. Martha Schrek was een 60 jarige Mexicaanse vrouw met 6 kinderen … hij had duidelijk zijn nieuwe parfum nog niet getest.

In de auto worden de reacties op de blog voorgelezen. We rijden door berglandschap, langs citrusbomen om uiteindelijk aan de kust uit te komen. Maar eerst moeten we onze watervoorraad in de auto aanvullen. Een pak van 24 flesjes gaat niet veel langer dan een dag mee. En in de winkel vindt Karel de perfecte baywatchzwembroek en een pakje t-shirts. Roel neemt wat flesjes Mtn Dew mee voor een tasting in de auto. We zijn klaar voor een dagje beaches.

Eerste stop Oceanside Pier. Een pier vol vissers, in de Pacific coole surfers wachtend op de perfecte golf. Het weer is lang niet perfect, de zon verscholen achter de wolken en 22 graden. Maar ‘t komt allemaal goed na de middag. Plan is om te picknicken op het strand van Emeral Bay waar baywatch is opgenomen maar het blijkt een privé-strand te zijn voor mensen die boven onze stand leven. Het is superdruk op zondag aan de beaches. Alle chique bakken mogen eens uit de garage. Maserati, Astin Martin, Corvette en cabrio’s in alle merken maar ook Ford Mustang en andere old-timers. We zijn supercontent van onze Ford alleen niet makkelijk om een parkingplaatsje voor te vinden … Picknick op het strand, het was blijkbaar een goed idee, vond iedereen! In onze zoektocht naar parking loodst Karel ons naar een parkje met donkergroen gras, picknickbanken en voetbalveldjes. De perfecte spot voor lunch en onze hondjes uit te laten. Terwijl we een potje pastasalade uitlepelen kunnen we Vic zijn trivela bewonderen. Vic moet een vers t shirtje aan na zijn work-out. Tijd om de golven op te zoeken. Aan Huntington Beach vinden we een plaatsje voor de auto dicht bij het strand. Roel en Vic vinden de perfecte golven ze missen alleen het plankje om erop te surfen. Maar het is dikke fun. En dan is het tijd voor judo in het water … grote broer komt coachen aan de zijlijn en hij wordt verrast door een grote golf.

Onderweg naar ons hotel komen voorbij een marktkraam met vuurwerk en voorbij talrijke Amerikaanse vlaggen, ze zijn duidelijk klaar voor hun feestdag over 2 dagen. Vanavond slapen we in een chique ‘doeninge’. De hemdjes en de lekkere parfums komen boven. Er is happy hour in de lobby en we kunnen een cocktail drinken. De -21 jarigen kiezen voor een Shirley Temple, ik voor de mojito en Francky neemt een pintje, er zijn ook nacho’s met dip. We besluiten ook in het hotel te eten en het is super lekker. Daarna gaan de gasten zwemmen. Een leuke dag alweer!

De mama

Super om elke dag mee te kunnen volgen. Tziet er daar de max uit! Vele grts

Annelies 2023-07-03 07:07:13

Dat klinkt inderdaad heel erg leuk!!

Evelyne 2023-07-03 10:19:03

Evelyne, jou schrijfstijl is super leuk , zeker de humor je er instopt 🤣 Lees er hier zelfs uit voor aan mijn huisduiven, zeker de magnum met nootjes uit uw blog gisteren, hilarisch. Dat het dikke fun is zien we aan de mooie foto's. Hou het voor de rest veilig en geniet er maar dubbel en dik van.... Vele groetjes uit Lichtervelde 🤗

Daisy 2023-07-03 12:25:43

Zalig om te lezen! Geniet ervan en laat je leiden door al die mannen. Gelukkig is er deze keer wat vrouwelijk tegengewicht. Veel plezier!!

David 2023-07-03 15:14:57

Ziet er dik inorde uit

Tom vervaele 2023-07-03 18:12:55

Hoi Mooie reis. Jammer dat het de onze niet is maar komt nog wel. Zal deze verder volgen om te zien wat er allemaal jullie pad kruist. Chelsea, wat vindt je van het eten? Niet te veel want het kan gevaarlijk zijn.😎 Groetjes Stephan