Yosimite

Mariposa grove

San Fransisco

De Karel

Deze morgen ontbijt op de kamer. We proberen vroeg te vertrekken om files aan de parkingang te beperken. Om 8u30 is het inderdaad rustig daar ... we krijgen een derde plannetje van het park en de jongens mogen ons navigeren naar de fietsenverhuur. Analoog navigeren, het blijkt niets voor onze Karel te zijn ...
Vandaag mag iedereen zelf een fiets kiezen. We kunnen kiezen tussen fietsen zonder versnellingen met torpedo en fietsen zonder versnellingen met torpedo, alleen kleur, zadelhoogte en stuur verschillen. Roel en Vic kiezen voor shopper-bike stuur wij voor een extra breed-kan-niet-kort-draaien stuur.

Het is echt mega-genieten tussen de koele bomen waar het zonlicht zo mooi binnenvalt. Af en toe zien we een glimp van de prachtige rotsformaties of watervallen en we fietsen grote stukken langs de Merced River. Een eerste stop bewonderen we het Mirror lake. Vic wil graag een flesje water vullen en het bergwater proeven. Iedereen vindt het lekker dus nog een tweede maar bij het vullen van het tweede flesje was ook zijn broek en schoenen gevuld met het lekkere water. Hij springt gezwind op zijn fiets en zegt dat het wel zal drogen.
En inderdaad bij de 2de stop the Magestic Hotel is hij grotendeels droog. We eten een koekje en rijden verder naar het Yosemite visitor center. Daar leren we over het ontstaan van de Valley en de graniet aldaar. Vic kan dit perfect uitleggen de broers zijn minder geinteresseerd. We zien ook de naam van het blauw-zwarte ClubBrugge vogeltje en vervolgen onze weg naar de upper en lower Yosemite Falls. Vanuit alle hoeken met 3 toestellen worden foto's en video's gemaakt.

Pic-nic aan de Merced River. Terwijl wij smakelijk genieten van een pistolet met turkey en tomaat zien we een groep Japanners heel professioneel en sereen een haute pic-nic opzetten. Er zijn noodles en rijst en blaadjes nori voor sushi ... het ziet er heerlijk uit... water komt mij in de mond dus tijd om het laatste stukje te fietsen. Bij aankomst een fris drankje uit de koelbox ... oooh dat doet deugd.
Het ijs begint goed te smelten na 3 dagen dus tijd voor een refresh morgenvroeg. Alles wordt overgeladen in de frigo van ons logement en koelbox wordt geleegd door de zonen.

Nog een frisse duik in het zwembad waar de boys de rugbyball testen. Amerikanen hebben voor alles regeltjes, die printen ze dan op bordjes waarvan verwacht wordt dat iedereen dat gelezen heeft. Aan het zwembad hangt een bordje dat je tot 14 dagen na de diarree niet in het zwembad mag. Gelukkig moeten we geen bewijs aanleveren om wel te zwemmen.

Vanavond willen de kinderen nog eens een lekkere pizza van gisteren eten op ons terras en wij gaan wij voor een tete a tete. Ik kies steak zoals in de reacties gesuggereerd werd en Francky voor Regenboogforel. Daarna sluiten we al met een cola zero en een gouden cola ... lees pintje. Morgen gaan we via Tiagopass richting de woestijn.

De mama

weer eens genoten van de schriftelijke uitleg van de mama de mooie fotos jullie zien er goed uit .x

josiane 2019-07-10 09:51:08

en de video

josiane 2019-07-10 09:52:51

zalig, Evelyne! Wij waren daar ook ... 7 jaar geleden... leuk om het nog allemaal eens te zien op jullie foto's :-) geniet ervan!

Lies 2019-07-10 11:12:53

Prachtige foto's van een heel mooi natuurpark. En Evelyne ik geniet van je schrijfstijl. Top !!