Kamloops

Canada, Area A (Kyuquot/Nootka/Sayward)

Deze morgen ontbijt buiten, zalig lekker weer. We gaan deze morgen nog een laatste keer Jasper opnemen in ons netvlies. We zeggen ook vaarwel aan Alberta en aan de 8-uur verschil-zone met jullie. We zijn dan terug 9 uur achter op jullie. We rijden naar Kamloops, the only desert in Canada, als we de mevrouw aan de check-out mogen geloven

Maar eerst stoppen we aan de voet van Mount Robson, de hoogste bergtop van de Canadese Rockies 3954 m gisteren konden we die uitzonderlijk zien boven aan de viewpoint van de Jasper Skytram.
De top bedekt met sneeuw en ervoor een prachtige groene vlakte.

Veel groen trouwens in Brittish Columbia we rijden langs het water maar voor de rest vooral gemengde bossen. Het heeft in ieder geval niets van een woestijn, maar het is nog even rijden.

Langs de weg zijn ze nieuwe buizen onder de grond aan t steken over een afstand van 300 km, serieus projectje als je hiervan werfleider bent. Rond 15u30 zijn we in Kamloops, het is er dor en minder begroeid en ook heel heet: 35 graden, een beetje zoals in België momenteel.

Mooie kamer en goed gekoeld. We slapen 5 op een rij vandaag. Gezellig! Maar eerst WiFi-momentje want we konden foto’s niet online zetten en anders heeft opa geen werk in de hittegolf. Intussen nog een laatste keer wassen en daarna willen we iets lekkers eten.

De jongens willen fastfood next door en wij liever iets anders. Zoals dat bij fastfood hoort zijn ze al terug voor de was droog is. Wij trekken dan de stad in naar het beste restaurant in town volgens Tripadvisor. We nemen een schotel met 1 🌢 bij de Indiër en het is al even hot al de temperatuur buiten. In het park on the riverside is er elke avond live muziek, dat moeten we zeker ook nog meepikken! Iedereen heeft een stoeltje bij dus halen we vlug ons picknickdeken uit de auto en de muggenspray want ze bijten. We wandelen na het optreden via het water terug naar de auto en dan snel terug naar het hotel. De jongens zullen al ongerust zijn dat mama en papa om 20u30 nog niet terug zijn, maar ja, wij kozen natuurlijk geen fastfood!

De mama

Karel monteerde ook het 3de filmpje: https://youtu.be/7VIgoSGs8ug
Veel kijkplezier

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Dorine Vanbavinckhove 2022-08-09 06:05:30

Jullie slaapkamer doet mij denken aan mijn twee maand opleiding voor legerdienst in Heverlee!

Hugo Ketels 2022-08-09 08:16:22

Weer een super filmpje!! Leuk om te zien wat jullie allemaal beleefd hebben 😊

Ann 2022-08-09 08:52:08

Heel mooi! jullie avonturen blijven me verbazen. En proficiat aan de "filmaker"! die moet daar later zijn beroep van maken. Jullie zijn allemaal top!