Sacramento

Verenigde Staten, Ridgefield

Deze morgen slow morning. Iedereen laten uitrusten van de baseball-wedstrijd. We hebben een piccolo- wagentje nodig om alle bagage weer in de auto te krijgen. De valiezen zijn weer goed georganiseerd en aangevuld met de verse was en de nieuwe inkopen. Roel wil af van zijn taak als garbage manager en voor een job als piccolo solliciteren. Hij mag op proef beginnen.

We vertrekken richting supermarkt om onze lege koelbox aan te vullen. We logeren de komende dagen in huisjes en plannen ook wat gezonde dingen te koken. Voor we aan de voeding komen passeren we nog de afdeling herenkleding. Die mannen kunnen het weeral niet laten en blijven hangen om te shoppen. Roel ziet een paar shirts blinken van zijn favoriete Japanse comic-reeks en Vic scoort een cowboyhoed die hij met papa gaat delen. Karel en Francky kiezen voor een shirt van de Oakland Athletics die gisteren hun wedstrijd gewonnen hebben trouwens. En ik ga op zoek naar gezonde voeding. Helaas geen versafdeling in de winkel. We vinden pesto en pasta en een zak diepvriesbroccoli. De niet-gepaneerde vleesvarianten zijn worst of burgers. We kiezen voor burgers.

En dan een kort ritje naar Sacramento, de hoofdstad van California.We zijn een beetje te vroeg aan ons huisje en er geeft niemand thuis maar Francky heeft een fantastisch alternatief: Sacramento beach. Aan de oevers van the American River is een zandstrand onder bomen. Het koude water zorgt voor een aangename frisse pauze. We zijn de enige op het strand met een bleek velleke en de zonnecrème ligt nog in de auto.
Tijd om naar het huisje te gaan voor we verschoeperen. Francky probeert al eens te bellen naar de eigenaar maar het nummer klopt niet. Als Francky aanbelt weten we waarom.. it’s a scam. Maar geen nood we zoeken op booking een ander alternatief en de miserie met Booking.com regelen we later wel.
California State Fair is in Sacramento voor t moment en dat moeten we toch zeker meepikken. Het is een mega fair. Je kan er auto’s kopen er is een foodmarket waar een corndog eating contest aan de gang is. Een dun madammeke verslaat 9 brede mannen door 30 corndogs te eten in 8 minuten. De tweede eet er 28 en de derde 8. Ze verdient daarmee 2500 dollar. Francky en Karel proberen een footlong hotdog en krijgen die zelfs niet op.
Op de foor staan net iets meer kraampjes dan op de Margriete in Lichtervelde. We zetten een klein budgetje op een polsbandje en de mannen kunnen eens los gaan. Roel en Karel nemen het schietkraam en zijn op 2 minuten halverwege het groepsbudget. Vic probeert een NBA shirt te bemachtigen via een basketbalspelletje. Elke keer net niet … ‘t Is precies de dag van de scams.

Terwijl de boys zorgvuldig kiezen waaraan ze de laatste dollars spenderen gaan Francky en ik naar het optreden kijken en wat afkoelen. Brandend heet nog om 20u … Even later ontmoeten de jongens met een nieuwe shirt van Chevrolet… het lot keren.

In het hotel dagen we een Amerikaanse familie uit voor een partijtje volleybal in het zwembad, ons topteam stak er met kop en schouders bovenuit! Tijd voor de batterijen op te laden, slaapwel het iedereen!

De Mama

Blijft leuk om te lezen! Die scams zitten overal. Goed dat het via booking is en jullie het niet aan jullie hart laten komen. Blijf genieten samen met dit mooie gezin!