Los Angeles

Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag gaan we de laatste gaatjes in onze valies vullen en bezoeken een outlet shopping center. We hebben lang geslapen en komen wat traag op gang of misschien kijkt niet iedereen uit naar de shopping. Op maandag is er nog meer verkeer dan anders in LA. Google Maps stelt een weg met een stuk Scenic drive voor en daar gaan wij dan voor. In de outlet besparen we weer heel wat geld, Francky gaat voor sportieve work-out outfits en voor work outfit van zijn geliefkoosde Amerikaanse kleine vriend Calvin Vic vindt een truitje van LA soccerteam, een paar loopschoenen en een boekentas voor het nieuwe schooljaar, die hij dan ‘s middags in het restaurant laat staan. Gelukkig is hij terug bij de nieuwe eigenaar. En Karel doet ook ferme batjes... maar Roel en ik doen deze keer de grootste batjes, we sparen.

Rond 14u zijn we shoppen moe en vertrekken we richting de beaches. We rijden door Santa Monica Mountains en komen terug op Highway 1. De cirkel is rond, we komen zelfs voorbij de plaats waar we ons eerste ontbijt namen.
We zien prachtig beachhouses in Malibu en arriveren aan Santa Monica Pier, waar we onze auto parkeren, op de Pier staat een complete kermis en zijn heel wat straatartiesten actief. En dan is het tijd voor de droom van onze Karel: met een elektrische step rijden. Hij heeft zeker 10 verschillende apps gedownload zodat we allemaal met een step kunnen rijden ... maar die steps staan overal verspreid, je kan maar 1step per creditcard gebruiken en de steps mogen niet op het fietspad op het strand. Het is goed om nog wat dromen te sparen voor later dus huren we een fiets en Vic en ik kiezen voor een tandem om van Santa Monica Pier naar Venice beach te rijden langs het fietspad op het strand. We stoppen even aan het skatepark om de kunsten van de skaters te bewonderen.
Van dat fietsen hebben we honger gekregen. We eten garnalen bij Bubba Gump en rijden dan naar huis. Tijd om de valiezen te pakken en te wegen. Voorlopig kan alles mee.
Morgen gaan we via Beverly Hills naar een ander strand en slapen we dicht bij de luchthaven. Het zit er bijna op.

De Mama

Een reis om nooit te vergeten. Goeie terugvlucht voor straks.

Moniek Hellebuyck 2019-07-30 07:42:32

Dankjewel voor de vele fijne dagelijkse reisverslagen en de prachtige foto's .

Noël en Liliane 2019-07-30 07:46:56

Super reis, leuk om jullie gevolgd te hebben! Geniet van jullie laatste dag en tot gauw xx

Ann 2019-07-30 08:33:12

Waaaw! Wat een reis!! Nog een fijne afsluiting en goede terugreis!

Mieke 2019-07-30 09:00:16

Geniet nog van de laatste uurtjes op Amerikaanse bodem!

Evelyne 2019-07-30 09:10:09

mooie foto's .vic achterop de fiets van mama leuk hoor