Een dag in de auto

Frankrijk, Janville-en-Beauce

Gietende regen als we deze voormiddag in de auto stappen. Een goeie beslissing om richting het mooie weer te rijden dus. Het is al even geleden dat we met 5 in de auto zaten. Als de schouders breder worden dan de autostoelen is het wat zoeken naar hoe we ons over de auto verdelen: we deden de oudste vooraan, de grootste vooraan en de breedste schouders vooraan. Alleen Roel en Vic waren vrijgesteld van stoelendans.

Onderweg vertelde ik hoe reizen vroeger ten huize Ketels was. Zonder gps, zonder airco, ... Karel vraagt of we arko hadden? Euh, dat ken ik niet. Alle Ramen Kunnen Open... Ah ja, ze konden open maar mochten niet open. En als we in Parijs kwamen moest het stil zijn in de auto, geen muziek en niet praten.

Intussen loodst onze gps ons door Parijs. Geen kleine of grote ring maar door de stad. Dat kan niet de bedoeling zijn. We schakelen over op Google Maps maar helaas langs de Seine zullen we rijden. Even nostalgie naar Michelinkaarten, we besluiten de muziek stiller te zetten en te genieten van de hoogbouw van La Defense, nostalgie naar de USA op de 4th of July.

s Middags eten we op de parking van de Mc Do pastasalade van de mama. Er wordt niet geklaagd want die pastasalade is traditie en overheerlijk.

Dj Karel speelt playlist ‘een bitje vanolles 2.0’. Goeie muziek van nu en van de tijd dat wij ook nog hip waren ... Roel kiest voor comics op zijn computer en Vic speelt Madfud21 op zijn gsm. De sfeer is goed ...

We rijden over de moderne brug in Millau, de zonen zijn niet echt onder de indruk... Golden Gate was mooier!

Roel kiest het restaurant! Op de 4th of July eten we burgers en ze smaken...
Tijd om de ogen te sluiten, slaapwel!

De mama

Terug een mooi verhaal ,benieuwd naar morgen.Slaapwel!

Mariette 2021-07-04 22:18:01

Wat een heerlijke familie toch.!

Ritavanhoorne 2021-07-04 22:23:40

goeie morgen leuk weer alles te kunnen volgen en ook de foto's .op naar de volgende .

dooghe josiane 2021-07-05 07:23:28

Weer een beetje mee onderweg! So nice

Ilse Voet 2021-07-05 08:03:00

Whaw nog een Talent je vd mama, schrijven, heerlijk om te lezen👋👋benieuwd naar meer...

Carine 2021-07-05 10:12:13

Geniet er maar van en ja tijden veranderen hé. Tenhuize Raymond Ketels bestond reizen zelfs niet. De verste uitstap was naar Zeebrugge😂

Sabine Ketels 2021-07-05 14:25:27

Altijd zo leuk om jullie te volgen...groetjes