West-Yellowstone

Verenigde Staten, Ridgefield

Deze morgen vertrekken we na de wafels naar Yellowstone. Weerom cruisen we door prachtige natuur. Een jong hertje begroet ons van op de graskant. We zitten op het kruispunt van 3 Staten: we verlaten Idaho en nemen een hoekje van Montana mee en Yellowstone ligt voor een groot stuk in Wyoming.

We tanken nog wat gallons benzine, kopen een brood voor lunch want in het park is niet veel te krijgen. We rijden het park in via West-Yellowstone waar we vanavond ook slapen. West Yellowstone is een dorp aan de West-ingang van het park. Alles heet er yellow… de winkel bijvoorbeeld krijgt de naam yellowstore.

Aan een vriendelijke ranger kopen we een America the beautiful-pass: ingang voor alle Nationale parken. We hopen er volgend jaar ook gebruik van te kunnen maken. We rijden langs Madison River het park binnen. Op verschillende plaatsen zijn er mannen aan het vliegvissen. Prachtige natuur hier. We stoppen hier en daar voor een foto. Ik ga op zoek naar beren … maar te veel volk onderweg of te warm de beren zitten diep in de bossen.

Eerste stop is de Grand Prismatic overlook. Vorige keer toen we hier waren hebben dit natuur fenomeen van beneden bewonderd maar de Grand Prismatic is zo groot als een voetbalveld dat je boven een veel beter zicht hebt. Gewapend met een flesje water beginnen we aan de tocht, ik maak de bedenking dat onze bearspray in de valies zit, vanavond toch best uithalen die handel. Ik loop al lichtjes rood aan van de klim als ik Francky een fotootje zie nemen, goed idee dan kan ik wat op adem komen. Het is al bij al niet zo heel ver omhoog om een mega view te hebben. Fotootjes, selfie, eentje van de kinderen, met de gsm, met de Nikon, en ook tijd nog nemen om te genieten. De foto’s die jullie hier in de blog zien zijn allemaal met de onze telefoon genomen, de reflexcamera foto’s worden bewerkt door de fotograaf in de familie en zullen we achteraf eens delen.

De maagjes beginnen te grollen dus tijd om een paar mijl verder een picknick-spot te zoeken. We rijden naar the old faithful een geiser die om de 90 minuten heet water spuit. We hebben nog even voor de volgende eruption dus op t gemak picknick, de Yellowstone-shop binnen om een nieuwe pet voor opa te halen en een t-shirt voor de papa en een magneetje voor de collectie en ook een surprise voor Waltje die binnenkort jarig is. The old faithful is het nog niet verleerd, precies om 13u55 spuit hij.

Na al deze hoogtepunten heeft Francky nog een verrassing voor ons, maar eerst terug naar het hotel. Vic en ik worden gedropt voor de was en de rest installeert team Dereere in de Dude&Round Up Motel.

Daarna maken we ons klaar voor de verrassing, we gaan naar het IMAX theatre een documentaire over Yellowstone bekijken. We leren alles over geschiedenis van het eerste National Park. Zoals dat bij een film hoort bestellen we elk een drankje of beter drank, de film duurt net lang genoeg om alles op te krijgen en daarna net op tijd de wc te halen. In de auto een klein quizke om te horen wat de boys ervan onthouden hebben.

Dineren doen we in het familierestaurant waar we pizza’s delen, Vic kiest voor de visfilet tussen een ciabattabroodje. De jongens blazen geisers in hun frisdrank, ze hebben de geologische werking ervan toch niet goed begrepen. Geen wifi in het hotel, geen op restaurant, we gaan moeten improviseren om die blog online te krijgen want we kunnen de lezers van de blog toch niet teleurstellen. Merci voor al jullie leuke reacties trouwens, het wordt erg geapprecieerd.
Tot morgen!

De mama

Dankjewel voor de boeiende reisverhalen

Liliane en Noel 2022-07-31 08:17:58

Jullie verslagjes worden ook gewaardeerd elke ochtend. Geniet er nog van!

Elleny 2022-07-31 08:57:34

Wat een prachtige natuur !! Geniet ervan !!

Bieke 2022-07-31 08:57:45

en wij kijken er elke dag naar uit .grtj

dooghe josiane 2022-07-31 09:13:11

Prachtige natuur!! En leuk om mee te volgen met jullie trip 😘

Ann 2022-07-31 09:26:24

Blijft leuk lezen.. elke morgen kijk ik er naar uit. Tijdens mijn quarantaine ben ik precies toch een beetje op reis! Bedankt! En die berenspray zot die nog in de valies ?

Carine DB 2022-07-31 12:33:42

Echt zo zalig om te volgen! En hoe fijn geschreven. Alsof we erbij zijn. Top!