San Simeon - Monterey

Verenigde Staten, Del Rey Oaks

Vandaag rond 8 uur vertrokken langs Highway 1 voor een mooie route langs de North Pacific.

Een beetje frisjes in de ochtend, ik moet de Birkenstocks ruilen voor sokken en sneakers, Jani zou het ongetwijfeld verkeerd gevonden hebben. Zelfs Karel vroeg of er vanavond Bal Marginal was voor de 4th of July.

Ontbijt met zicht op zee en weg zijn we. We maken iets verder kennis met een grote meute Zee-olifanten. We rijden over Bixby Creek Bridge en stoppen daar even om onze 2 mannen te fotograferen in tenu voor de Nationale feestdag. Twinning is winning ... zegt Karel.

We maken een klein wandelingetje naar een prachtig watervalletje in een baai: McWay falls. Ik neem de telelens mee. Maar blijkt niet nodig... die Amerikanen leggen die paadjes zo aan dat je en niet ver moet stappen en prachtig zicht hebt.

Middagpicnic weerom met view over een mooie baai. We kunnen helaas nog niet alle prachtige foto’s met jullie delen want deze pagina wil de camera-foto’s niet uploaden.

Onze multimediamaster Karel kent drukke tijden, gps instellen, dj-en, fotograaf van dienst en nog veel meer. Vic heeft ook een heel belangrijke taak ... hij is beheerder van de koelbox, hij noemt ze Jeanine. Hij bedient ons van drankjes en fruitsalade en maakt boodschappenlijstjes.

En Roel is in de ban van de baseball set hij heeft de hele weg zijn handschoen aan bal in de andere hand en geeft s avonds baseballbal massages.

Vandaag 150km afgelegd en voor het eerst getankt. 4$ per gallon.

We slapen vanavond in Monterey bay! Nog een mooie avondwandeling gedaan en na fish en chips beginnen we langzaam aan zin te krijgen in iets gezond.

We hebben een zalige tijd met ons 5

De mama

Geniet met volle teugen van deze mooie reis met vijf! Tof om dit zo allemaal te kunnen volgen. Mooie foto's. Fan van pastor Roel! ;-)

Rika 2019-07-05 05:19:27

Zalig om jullie te volgen!

Mariette 2019-07-05 06:19:49

ik ben heel blij dat ik dat kan volgen heel mooi en op de videochat efkes gezien en gesproken heb .

josiane 2019-07-05 07:19:45

Prachtig! Zalig.... genieten maar...!!

Evie 2019-07-05 07:39:25

Elke dag zijn we zo benieuwd naar jullie verslag en naar de mooie foto.’s. Je ziet dat het er geestig is 😘

Loraine 2019-07-05 08:24:56

Hallo Evelyne en gezin Super reis die jullie maken en nog mooier met het ganse gezin. Haha Jeanine de koelbox :-) zo grappig, ik herken de geestigheid van de mama. Monterey bay is prachtig. Geniet er van en don't forget to party today.Firework on the beach ! groetjes

Moniek Hellebuyck 2019-07-05 08:33:56

Al een aantal mooie beelden gezien van de kustlijn. Ook de fauna en flora lijken er mooi te zijn. Voor wat het gezond eten betreft zal je waarschijnlijk nog een paar weken moeten wachten tot je terug thuis bent. Hoeveelheden beperken zou ik zeggen. Geniet maar verder

Hugo Ketels 2019-07-05 08:40:44

Dag Evelyne Ik volg deze reis omdat ik ze in 2011 ook gemaakt heb. Wat een voorrecht dat je zonen dit op hun leeftijd al kunnen meemaken, zeg! Geniet van Californië en jouw voorbeeldige kroost (Karel inclusief). Gelukkig niets gemerkt van de aardbeving ergens tussen LA en Las Vegas?!

Corine Vanderhaegen 2019-07-05 09:32:25

Iedere dag zijn we allemaal benieuwd naar het verslag en de mooie foto's. Geniet van jullie mooie reis. 🤗

Caroline 2019-07-05 10:26:35

Prachtige beelden! Ik zou er wel bij willen zijn x have fun guys!

ann 2019-07-05 11:17:34

Zo prachtig ,fantastisch mooie beelden.

Noël en Liliane 2019-07-05 20:49:58

Waw! Prachtig om te zien! Geniet ervan!!!