San Francisco - Yosemite/Mariposa Grove

Verenigde Staten, Fish Camp

Vandaag verlaten we de westkust en trekken het binnenland in op zoek naar meer natuurpracht.
Deze morgen even een wassalon opgezocht om de vuile was te doen want ook dat is op reis gaan. In het wassalon hangt een bordje dat je shirt en broek moet aanhouden ... gelukkig had ik een kleedje aan.

Om 10u30 vertrekken we richting Apple Visitor Center in Cupertino. Magische plek vol met gadgets voor echte freaks, zelfs de gang naar de toiletten wordt door echte fans gefilmd. Roel gebruikt zijn tijd om nog eens de Apple pencil te testen die hij zo graag wil.

Volgende stop doen we inkopen want de volgende dagen wat picnic momenten voorzien. Francky vindt ook 18 pintjes voor dezelfde prijs als die ene van gisteren, voorraadje water inslaan en dan alles in de auto plooien. Team Dereere wordt nog stapelkampioen.

4 Uur rijden naar Maryposa Grove onderweg laten we ons goed hydrateren waardoor sanitaire stops elkaar zeer snel opvolgen ... Wanneer we aankomen kopen we een America the beautiful-pass van een vriendelijke Ranger.

Prachtige Sequoia-bomen van duizenden jaren oud. Aan de park-ingang lag zelfs eentje die van voor de Guldensporenslag was. Roel mag het fototoestel dragen en hij neemt zijn taak heel serieus. Natuurfotografie, het is een kunst. Het hert bij de start van de wandeling laat zich nog gewillig fotograferen maar de eekhoorntjes zijn zeer klein en supersnel en luidruchtige toeristen maken de job niet makkelijker.
Maar toch mooie kiekjes gemaakt!

Deze avond slapen we in een lodge in het bos. Gelukkig hadden we eten in de auto want het dichtste restaurant ligt op 15 min rijden en daar kunnen we voor 80 dollar pizza krijgen. De pistolet met tomaat, komkommer en beleg smaakt heerlijk ... een Mac Vic, Mac Roel, Mac Karel, Mac Francky en Mac Evelyne... nergens anders te verkrijgen.

De mama

Yosemite NP werd bekend door de grote natuur- en landschapsfotograaf Amsel Adams. Dus Roel ga maar even zoeken op internet en probeer hem te evenaren.

Hugo Ketels 2019-07-08 07:51:21

weer een mooi & leuk geschreven verslag mooie fotos van de fotograaf op naar de volgende xxxxx