San Francisco

Verenigde Staten, Ridgefield

Nationale feestdag vandaag en we kunnen onze dag beginnen met Belgian waffles. We hebben wat meer tijd deze morgen, we doen een paar telefoontjes, we volgen de finale van de koers via radio 1 en dan vertrekken we richting San Francisco.

In de auto doodt Vic de tijd met het poetsen van Karel zijn schoenen met vochtige doekjes. Eerste stop is San Quinten State Prison. Francky vond daar de goedkoopste kamertjes voor onze 3 boefjes. Het had wel iets weg van een vakantieresort met een stevige omheining dan wel.

Next stops zijn verschillende viewpoints voor de Golden Gate Bridge. Aan het eerst punt zien we helaas niets door de mist, het tweede punt een meter of 10 ver en op Baker Beach zien we alleen het onderste stuk van de brug. Karel laat toch de drone eens op die verdwijnt in de lucht naast een groepje pelikanen. Vic is volledig in het zand verdwenen bij een partijtje voetbal met de broers dat ook wat weg heeft van een randori. Hij veegt het zand vakkundig van zijn buik in zijn onderbroek. De vochtige doekjes zullen nog eens van pas komen.

We kronkelen via Lombard street verder door de stad van vele hoogtes en laagtes. Op Coit Tower pikken we een andere view op de stad mee. Omdat er nog viewpoints op het programma stonden en de mist ons nog parten speelt, besluiten we het programma aan te passen en deze namiddag Outlet Shopping te doen. Francky zit al bijna door zijn t-shirts en de boys hebben een zwembroek nodig en ik hou van shoppen dus ga ik gewillig mee. Ettelijke zakjes gevuld en een half uurtje knipwerk om de ticketjes te verwijderen maar we zijn tevreden van de buit.

We checken in in een prachtig hotel in Oakland. Francky heeft weer een nieuwe beste vriend achter de balie. Hij vindt onze reisleider zoooo vriendelijk. En hij kan het weten. De man heeft Jean-Claude Vandamme al ontmoet, dat is ook een Belg en die is ook zo aangenaam.

Tijd voor een aperitiefje op de kamer van de jongens. Chips mogen in geen geval in Roel zijn bed belanden. Er staan strenge straffen op. Karel slaapt bij Vic en heeft zowiezo al zand in zijn bed.

Dinner nemen we in een lokaal restaurantje waar we net als gisteren heerlijk eten. Karel respecteert de frietjes-regel en kiest voor de open salmon sandwich, Francky neemt lamb shank en ik kies de tuna steak salad. Roel en Vic gaan nog eens voor fish and chips.

Daarna duiken de mannen het zwembad in om de nieuwe zwembroek te testen. Karel laat eerst nog zijn drone eens uit via het hotelkamerraam voor een avondvluchtje. En ik steek een was in en schrijf de blog.

Weer een fantastische dag!

De mama

Het ziet er geweldig uit! Geniet er van!

Chelsea 2022-07-22 07:46:15

Zien al weer uit naar morgenvoor het vervolg. Fijne dagen voor jullie allemaal.

Liliane Vanhollebeke 2022-07-22 07:54:12

Leuk leesvoer bij het ontbijt. Goeiemorgen aan iedereen!

Evelyne 2022-07-22 08:15:26

Leuke start van de dag om je verslag te lezen! Mooi foto's en ik zie jullie allen zalig genieten 😊. Groetjes!

Ann 2022-07-22 08:19:41

elke dag een mooi verslag mooie foto's .merci voor het belleke.xx

dooghe josiane 2022-07-22 08:35:58

Mo zeg hoe zalig om dit te lezen en te zien op foto. de zwembroeken dat jij al gekocht hebt voor the boys.. tis een traditie geworden 🤣

Tante veerle 2022-07-22 08:51:46

De leuke verslagen maken het opstaan toch een stuk leuker! Geniet van jullie reis !!!😗

Bieke 2022-07-22 09:00:38

Wat een mooie vakantie! Blijf genieten! Doe ik ook van op afstand!

Carine DB 2022-07-22 09:22:13

Lekker lezen terwijl ik de was doe in een crappy wasserette ergens in la douce France.

Hilde 2022-07-22 10:39:34

Zalige foto's

Vanbavinckhove dorine 2022-07-22 13:31:12

Veel plezier! Fijn om jullie avonturen te lezen! :-)