Bryce Canyon - Springville

Verenigde Staten, Juab County

Een korte nacht vannacht ... gisteren erg genoten van de Sunset, dan vlug in bed ... want deze morgen zouden Francky en ik ook nog eens naar de Sunrise gaan kijken op Bryce point: een 270•.view op de natuurpracht van Bryce.
Wekker om 5u30 ... je moet zot zijn om zo vroeg op te staan op reis, zegt Karel. Stilletjes maken we ons klaar.
Als we er aankomen staan al een 20-tal zotte mensen te kijken. Karel heeft zijn papa nog spoedcursus ‘Timelapse maken’ gegeven en zo komen installeren we als echte professionals toestelletjes om dit mooie moment vast te leggen. Met de Nikon opnames maken van opkomende zon is helaas niet in spoedcursus aan te leren. Ik experimenteer wat met diafragma en ISO aanpassen en krijg toch enkele juweeltjes op de gevoelige plaat. Met gsm lukt het makkelijker. Dat wordt weer een lastige selectie voor de fotoboek. Maar je moet zot zijn om dat te missen op je reis, Karel.

Als we rond 7u15 op de kamer aankomen zijn de jongens gewassen en gekleed, klaar voor ontbijt. Daarvoor moet we 50 meter stappen naar een grote schuur. We gaan te voet, echte Amerikanen hadden de auto genomen. Aan de ontbijttafel discussie over het gewei van het dier aan de muur... een hert of een eland! De papa heeft weer gelijk. We zijn in Bryce trouwens 3 keer een hert tegengekomen ... Samson was er niet bij.

Vandaag en morgen staan 2 lange rijdagen op het programma. Ik wou echt graag Yellowstone NP zien en helaas ligt dat wat ‘uit de smete’. Onze reisleider heeft gekozen voor Scenic Byway 12. We rijden door Grand Staircase Escalante op the million dollar highway die Franklin Roosevelt door elite-eenheid liet aanleggen eind de jaren 30. De weg verbindt 2 gebieden waar vroeger alleen gevogelte de oversteek maakte. Ik heb de eer grote stukken van deze weg aan het stuur te zitten. Prachtig niemandsland. Enige bewoners zijn dieren. We komen bordjes ‘Open Ranch’ tegen. Dat betekent dat er geen afsluiting is en de koeien gewoon de weg opkunnen. Hier en daar zien we een diertje in de gracht liggen die niet goed links en rechts gekeken had bij de oversteek. Rip kalf, Rip hertje ...

We leren van de bordjes op de viewpoints ook dat hier veel dino’s zijn opgegraven. Een koppel Amerikanen spreekt ons aan, bekijkt onze nummerplaat van Florida en zegt: Amai, far away from home! We hebben een aangename chat over onze reisplannen en ze vragen waarom we vandaag Capital Reeve niet meenemen?
En dat was een heel goed idee. Helaas valt tijdens het vele in- en uitstappen de camera op de grond. We vloeken! Doeme, stom ongeluk! Maar we gaan er onze reis niet door laten vergallen.

Rond 16u komen we aan in ons hotelletje.
Foto’s nemen we met onze 2de body en gsm. Straks genieten van het zwembad en morgen naar de voet van Yellowstone: Jackson Hole. Voor de trouwe lezers: Morgenavond kunnen we nog een verslagje uploaden. In Yellowstone zullen we onbereikbaar zijn voor 2 dagen.

De mama

Mooi mooi mooi!!

Evelyne 2019-07-16 07:41:21

Waw, dit is wellicht het hoogtepunt van jullie reis ! Op de foto's kreeg ik al een kippenvel moment, dus wat moet dat in het echt zijn ... Evelyne, ik sta versteld van je talent in het schrijven. Jij moet een boek beginnen schrijven !!! En de jongens ... leuk dat ieder van jullie je steentje bijdragen tijdens de reis ! Geniet verder van jullie prachtige reis !!! Vele groetjes van Eddy, Heidi, Niels en Hanne

Heidi Vanneste 2019-07-16 10:08:35

Idd door het mooie verslag dagelijks lijkt het een beetje alsof we er zijn... tis allesinds mooi meegenieten en machtig hoe jullie genieten en stralen... Dikke zoen en knuffel van tante x

Tante veerle 2019-07-16 11:15:02

De meeste sunset of sunrise foto’s worden in de nabewerking gemaakt, zeker als je fotografeert zonder filters. Zeg in welk achterlijk Land zijn jullie daar dat je twee dagen zonder contact met de buitenwereld zal zijn. Zelfs in Afrika in de woestijn hebben we dat niet meegemaakt!

Hugo Ketels 2019-07-16 12:54:57

Fantastisch! Alweer leuk om te lezen, te zien en jullie te volgen x

Ann 2019-07-16 20:47:36

Twas weer super om 'mee'te reizen!!!