Eindelijk kunnen we vertrekken…

Verenigde Staten, Las Vegas

Dag 1

Eindelijk is het zover, eindelijk kunnen we vertrekken. De route is al van 2020 uitgestippeld, de zitjes op het vliegtuig zijn al 11 maand gereserveerd en onze auto is al 11 keer geboekt en herboekt, meer dan tijd om te vertrekken dus.

Maar je kan niet alles plannen, leren we. Francky kreeg gisteren hoge koorts, gelukkig konden we nog een afspraak bij de dokter regelen en waren we net voor sluitingstijd bij de apotheek. s Nachts na de resultaten van het bloedonderzoek pikken we bij de apotheker van wacht de extra medicatie op en om 5u30 staan onze 2 taxi’s klaar. Dit jaar reizen we met zes. Chelsea gaat onze Karel gelukkig maken, zal de girl-power versterken en is het perfecte excuus om eindelijk eens die Chevrolet Suburban te testen. We zijn blij dat ze in ons team zit.

Opa en mama Chelsea voeren ons vlotjes naar Antwerpen centraal, de Thalys brengt ons naar Schiphol en KLM vliegt ons naar Las Vegas. Onze Vic zijn ‘casse’ is te breed voor de security scanner en hij krijgt nog een manuele check-up, ook zijn rugzak geraakt niet door de controle. Het gezelschapsspel Regenwormen blijkt gevaarlijker dan gedacht. Tijdens de lunch in de big yellow M krijgt ook Francky een sms’je dat hij uitgeloot is voor extra screening aan de gate. Chelsea doorstaat haar vuurdoop in de luchthaven feilloos en is net als ons blij dat we ons eindelijk kunnen neerploffen in het vliegtuig voor een uur of tien. We kunnen wat bekomen en ons voorbereiden op een nieuwe reeks controles in Vegas.

Roel geniet ervan om uren te binge-watchen zonder gezaag aan zijn hoofd en Francky herontdekt het spelletje Angry Birds. Voor Karel is de vlucht extra spannend. Zijn punten staan al online en hij kan ze maar bekijken na het landen. Roel is gerust in zijn rapport en Vic heeft deze morgen zijn mooi rapport al kunnen showen. De vlucht van KLM is rijkelijk voorzien van eten en drank en als het toch wat langer duurt komt Chelsea als een volleerde stewardess een colaatje brengen.

De controle van Immigation in Vegas verloopt vlot en in geen tijd kunnen we een auto kiezen. Geen Suburban maar een Ford Expedition Max. De auto organiseren doen we morgen wel! Met het laatste beetje energie gaan we nog naar de Walmart, voorzien we enkele gsm’s van mobiele data en rijden we nog eens over de Strip! En dan eindelijk na meer dan 24 uur wakker kruipen we onder de wol! Dat zal deugd doen.

De mama

Goeie vlucht voor jullie,we kijken uit naar de volgende dagen!Veel reisplezier!

Mariette 2023-06-30 06:04:38

Het genieten begint ook voor ons als lezers! Ik kijk uit naar verdere verhalen. Geniet van jullie tijd samen en blijf veilig (haha een mama trekje).

Carine 2023-06-30 06:18:18

Veel plezier daar! Tof dat we weer kunnen meegenieten!!!

Lies 2023-06-30 07:02:28

Super leuk de verhalen weer te kunnen lezen, extra spannend , leuk om de foto's te zien!. Groetjes aan iedereen , ook van Arno

Annelies 2023-06-30 07:09:51

Super 😀 geniet van jullie nieuw avontuur 😘

Tante veerle 2023-06-30 07:52:18

Ook wij kunnen opnieuw meegenieten van jullie reisavonturen Jullie zullen dat opnieuw goed doen. Veel reisplezier

Dorine 2023-06-30 08:13:59

Ik volg alvast weer mee! Geniet, geniet, geniet!!

Evelyne 2023-06-30 08:15:03

Weer zalig geschreven, met dat vleugje humor en al. Dat wordt veel meegenieten. Dankjewel, goeie reis verder, beterschap voor Francky. Enjoy!!!!!!

Adilia 2023-06-30 08:21:15

Heel veel plezier toegewenst. En ik zal weer trouw jullie reisverslag lezen.😘

Pascale 2023-06-30 08:22:38

Joepie, goed aangekomen maar we weten nu nog niet of Francky content is met zijn grote mobiele, waarom hij teruggefloten werd voor de controle en of Karel ook een goed rapport had. Goeie reis girl power ladies and Dereere boys. Ik kijk al uit naar het volgende verslagje.

Elleny 2023-06-30 08:30:19

Ik geniet weer met mijn ochtend koffietje van jullie verhalen.

Rita 2023-06-30 08:43:03

goede morgen eerste verslag is binnen,veilig geland en verder goede reis voor jullie en voor ons elke dag fijn leesgenot ,we kijken ernaar uit ,groetjes iedereen ,meme ,xxxxxxxxxxxxx,

dooghe josiane 2023-06-30 09:00:32

Leuk jullie weer te volgen!! Ik heb er zin in, elke morgen een verhaaltje terwijl wij nog 2 weken mogen werken 😜 En tof dat er nog een extra vrouw het tegengewicht van al die mannen kan mee vormen met jou, Evelyne 😉. En is Francky terug genezen? En inderdaad nieuwsgierig naar het rapport van Karel...veel groetjes en heel veel plezier daar gewenst!!

Ann 2023-06-30 09:03:24

Met zo´n leuke bende wordt dat weer een topvakantie!

Gisèle 2023-06-30 09:18:20

Heel veel plezier!

Sylvie 2023-06-30 09:20:13

Zalig, geniet ervan!

Liesbet 2023-06-30 09:51:36

Blij dat jullie goed zijn aangekomen, ivm de controles, zelfs Zita werd er vorig jaar 2x uitgehaald voor een drugstest, haha. Geniet van alles daar en van elkaar!!!

Joyce en Vos 2023-06-30 12:33:53

Blij dat ik weer mee kan genieten van de voyage! Geniet ervan!!!!

ilse 2023-06-30 13:10:09

Veel reisplezier daar! Zalig om weer iedere morgen jullie verhaal te lezen!