Idaho Falls

Verenigde Staten, Ridgefield

Na het opruimen deze morgen worden de laatste pool-wedstrijdjes gespeeld. We vertrekken wat laat deze voormiddag voor een iets langere autorit. De twee jongste verwisselen van zetel en dus ook van taakjes in de auto. Vanaf nu doet Roel voorraadbeheer en is Vic onze piccolo.

We stoppen nog even in Salt Lake City aan het Olympisch stadion om de Olympisch ringen en de pilaar van het Olympisch vuur te fotograferen en daarna springen we weer in de auto. Tijd voor een paar telefoontjes maar ook om te genieten van het prachtige landschap. Bergen op de achtergrond en in het dal hectaren niemandsland. Vergezichten worden nergens onderbroken, de wijdsheid brengt rust. Leve de ruimtelijke ordening van de States. We verlaten Utah en rijden Idaho binnen. Hier en daar groene velden waar de koetjes op grazen, nog geen cowboys gespot. De koeien doen het vandaag de dag zonder baasjes. Immense beregeningsinstallaties voorzien de landbouwgrond van water. De snelwegen liggen er goed bij dus de mijlen schuiven snel. We picknicken in de auto wegens ‘Too hot outside’

De eerste en meteen ook laatste tussenstop is de Lava-hotsprings. We hadden grootse verwachtingen maar het zwembad is overbevolkt dus besluiten we naar het hotel te rijden, daar kunnen we ook zwemmen.

Karel en Vic zijn bang dat we onze Nederlandse taal en ons West-Vlaamse dialect zullen vergeten. Quotes van Nonkels worden continue geciteerd en de Vlaamse klassiekerslijst op Spotify’s laten de zon in ons hart en ons zeilen voor het eerst. Ik hou van die automomentjes.

Even chillen in de kamer en een klein aperitiefje en dan verkennen we de falls net naast het hotel. Een groot hydro-electric project dat 1/3de van de stad van energie kan voorzien. Indrukwekkend! De Snake River waar dit project op gebouwd is, is trouwens dezelfde rivier waar we 3 jaar geleden onze rafting op deden.

Eten doen we in de brewery and grill. Wifi-paswoord is Beerisgood. En de Idaho law is niet zo streng als die in Utah. Francky moet geen pasport tonen, we hebben het nochtans bij.

Na het etentje duiken de jongens het zwembad in, en maken wij nog een wandeling in de Japans tuin. We rusten op het bankje van mister Miyagi tot de we zonder nat te worden de beregening kunnen passeren, zalige avond!

De mama

Alweer mooie foto's!

Evelyne 2022-07-30 08:40:28

nogmaals een leuk verslag en mooie foto's

dooghe josiane 2022-07-30 09:51:18

Mooie foto's en verslag! Blijven genieten 😊 en wij zijn ondertussen op de terugweg. Nog 100km en we zijn terug thuis 😉 groetjes

Ann 2022-07-30 18:12:57

Hij moest het paspoort niet tonen, nu hij het had.