COS6: Wandelen in het regenwoud

Costa Rica, La Reserva Bosque Nuboso Santa Elena

Na gisteren wat in de brochures gebladerd te hebben over wat hier allemaal te doen is hebben we beslist dat we zeker de Canopy Tour willen doen. Dit zijn verschillende adventure activiteiten zoals ziplining, rapellen en een Tarzan swing. Ook willen we graag wat gaan wandelen in het regenwoud, aangezien dit dorp hiervoor bekend staat. We beslissen om vandaag te gaan wandelen en morgen de tour te doen, zodat we rustig terug starten. Afgelopen dagen waren namelijk eerder aan de vermoeiende kant ;)
Om half 11 vertrekt onze shuttle naar het regenwoud in Santa Elena. Dit regenwoud is iets kleiner en wat jongere dan het regenwoud van Monteverder (het regenwoud erlangs.) Wij kiezen ervoor om dit te doen omdat hier ook heel wat minder toeristen komen en je dus eerder het gevoel hebt hier alleen rond te lopen.
Bij aankomst krijgen we een kaartje mee met de verschillende wandelroutes en zo beginnen we aan onze wandeling. De natuur is hier echt prachtig, je waant je precies in een Tarzan film. Uiteraard proberen we dus ook eens te slingeren aan 1 van de vele lianen. . We wandelen heel wat door om uit te komen op de brug die aangegeven staat op het kaartje. Dit is helaas wel een teleurstelling, wij hadden een grote brug over de jungle verwacht, terwijl het echt een mini brugje was :D. Ook staat er een uitzichttoren aangegeven op de kaart waar we naar toe willen. We maken natuurlijk wat grapjes hierover; of we hem wel gaan vinden, omdat hij misschien ook zo klein gaat zijn als de brug ;) hihi. Maar hier klopt het gelukkig wel. We klimmen de toren op en hebben een magnifiek uitzicht over de jungle! In de verte zie je zelfs de vulkaan gelegen in La Fortuna wat 1 van onze volgende stops gaat worden. Van de hele wandeling is dit uitzichtpunt toch wel zeker het hoogtepunt. Wanneer we echter terugwandelen naar het beginpunt komen we heel onverwacht ook nog een Coati tegen! Dit maakt onze dag helemaal goed! We nemen de shuttle terug en wanneer we terug aankomen in onze hostel is er precies een invasie Belgen/Nederlanders binnengestroomd. We beginnen al snel een gesprek en eten allemaal gezellig samen de pasta die Bram en ik de dag ervoor gekocht hadden (wij kopen toch altijd in grote hoeveelheden;) )
We leren Roy en Patrick kennen, 2 toffe mannen uit Nederland die ook al heel wat gereisd hebben en we leren Nele kennen. Zij was uitgenodigd voor een trouw in Honduras in de ViaVia. Wat een toeval weer dat zij dus ook al de mensen van de ViaVia kende, waar wij ook 10 dagen verbleven zijn toen Bram zo ziek was.
Na heel wat babbelen en verhalen uitwisselen is het weer tijd om naar bed te gaan! Bram en ik zijn wel van kamer veranderd, want in de vorige kamer waren enkel 2 eenpersoonsbedden. En er was 1 bed bij waar je echt de veringen in voelde, gelukkig is dit bed heel wat beter!