Death Valley National Park

Verenigde Staten, Death valley national park

We werden wakker op een mooie locaties, een half uurtje van Death Valley, eten onze cornflakes en gaan ons opfrissen bij het visitor center. Kortom onze dagelijkse gewoonte zijn hetzelfde gebleven en we hebben het gevoel dat we nooit weg zijn geweest uit de USA😃. Het grote verschil met België is alleen dat het ’s morgens om 8u al 25graden is en we dus echt het gevoel hebben dat het zomer is in oktober! 😊
Death Valley is weer een park met ongelooflijk mooie panorama’s! Helemaal anders dan we al eerder gezien hadden, maar oh zo mooi! Het biedt ook heel diverse natuur. Van rotsen tot zandduinen tot zoutvlaktes, allemaal in 1 park. Je weet vaak niet waar je moet kijken.
In de late namiddag was het al 36graden geworden, snikheet dus!🌞 We besloten ons in de schaduw te zetten en op ons gemakje eten te maken. We hadden ook een lekkere zoete moscato gekocht, olijfjes, tomaatjes, chips,… Puur genieten dus! 🍸Warm weer, gezellig aperitieven op ons gemakje koken en een heerlijke pasta eten als resultaat! 🍝 Ook maakten we ineens voor morgen een pastasalade zodat we dan geen tijd zouden verliezen.
Vervolgens deden we nog enkele stops, waaronder een Ghost Town, genaamd Ballarat. Dit is een verlaten dorp, best griezelig eigenlijk.👻 We kwamen hier aan bij zonsondergang en wisten niet goed wat ons te wachten stond. We gingen wat neuzen in deze verlaten trailers. Plots zat in 1 trailer een zwerver! Dat was even verschieten😨. Buiten dat hij er heel akelig uitzag was hij best vriendelijk en wist hij ons wat informatie te geven. In het verleden woonden in dit dorp mensen die op zoek waren naar goud. Vervolgens wanneer ze hun buit vonden, vertrokken ze en lieten heel hun hebben en houden achter. Na dit gesprek hadden we het wel gehad in dit griezeldorp. Zelf had ik geen zin om nog enge mensen tegen te komen dus vertrokken we🙈.
We reden al een stuk door naar Sequoia, wat nog 7u rijden was. We hadden nog een lange rit voor de boeg! Na een kleine 6u rijden besloten we te stoppen en te gaan slapen. We parkeerden tussen de truckers en vielen als een blok in slaap.