COS4: Playa Conchal + playa Grande met Poty

Costa Rica, Playa Conchal

Wat een rare nacht! Rond 4u werd ik wakker met het gevoel dat er nog water in mijn oor zat. Na een tijdje merkte ik echter dat het geen water kon zijn maar dat er een mier in mijn oor gekropen was en hij had niet veel zin om er terug uit te komen😠! Gelukkig kon ik hem met behulp van een oor stokje doden en uit mijn oor halen 😉. Veel slapen zat er hierna wel niet meer in voor mij, ik had schrik voor meer mieren in mijn oor en de brulapen waren ondertussen ook wakker geworden…
Als ontbijt maakte Maria bananenpannenkoeken voor ons. Dit was echt heel speciaal en anders dan wij zouden doen, er zat niet eens melk in! Dit maakt eigenlijk ook niet uit want ze waren wel heel lekker en ook het bijhorende fruit was goed 👌.
Vandaag moest Poty ook niet meer werken en dus konden we er een hele dag op uit. Om te beginnen trokken we naar Playa Conchal (Conchal staat voor schelpen en het strand bestaat dan ook uit allemaal kleine stukjes van schelpeniets.) Poty en Maria kozen voor een uitgebreide massage terwijl Tessa in de zon lag te bakken. Zelf kon ik deze hitte echt niet aan en dus ging ik maar in de schaduw zitten met mijn e-reader ☺. We hadden ook eten meegenomen dus ’s middags konden we genieten van een heerlijke lunch op het strand.
Wanneer Tessa de zon ook beu was en de andere dames weer los gemasseerd waren reden we naar Playa Grande in de buurt van Tamarindo. Hier waren echt enorm veel en goede surfers in het water (daar staat het strand ook wel voor bekend.) De golven waren dan ook ongelooflijk goed en al snel zochten we zelf ook ons plaatje tussen de andere surfers. Dankzij een aantal tips van Poty ging het surfen ook nog een stuk beter en ik kon een aantal goede golven nemen waarvan ik zelf verrast was😆. Met deze golven konden we ook eindelijk zien hoe goed Poty en Maria Jo kunnen surfen, hopelijk worden wij op een dag ook zo goed 😊.
Voor Tessa waren de golven helaas iets te hoog, de zee was ook wat wilder en door de stroming dreven we iets te veel af. Wanneer ze dan toch op weg was om een mooie golf te nemen bleef haar leash helaas rond mijn been hangen waardoor ook deze golf niet lukte😕. Vandaag dus een iets minder goede surfdag maar ook voor Tessa smaakt het surfen zeker naar meer.
Bij een nieuwe prachtige zonsondergang verlieten we het strand en reden verder richting Tamarindo om burritos te gaan eten. Deze waren echt heerlijk!
Tessa heeft zich al heel de reis moeten inhouden om geen kleren te kopen maar hier in Costa Rica had ze al zoveel prachtige bikini’s gezien waardoor ze zelf ook wel een nieuwe MOEST kopen 😄. Na de hele winkel gepast te hebben vond ze uiteindelijk de perfecte bikini. Om dit te vieren gingen we nog even een ijsje eten en zo sloten we onze laatste, heerlijke dag hier bij Poty af.👌