EINDE VS - START MIDDEN AMERIKA

Mexico, Internationale Luchthaven van Cancún

Vandaag was onze laatste dag in de USA, het einde van een zeer mooi eerste deel van onze reis! Voordat we het vliegtuig richting Mexico konden opstappen moesten we echter eerst onze auto nog opruimen, de rugzakken pakken en de auto terugbrengen.
De auto moest al teruggebracht worden om 9u dus de wekker ging om 7u, we hadden nog wel best veel te doen. Na anderhalve maand rondtrekken hadden we natuurlijk ook een hoop materiaal verzameld om te reizen. Zo was het best moeilijk om te beslissen wat we allemaal wouden meesleuren en wat we zouden achterlaten. We hoopten andere backpackers tegen te komen die hier iets mee konden doen maar in Miami zijn natuurlijk niet zoveel backpackers als aan de westkust.
Uiteindelijk lieten we onze matras, 1 slaapzak en de koelbox achter aan de Walmart. Wie weet is er momenteel iemand gelukkig mee en anders zullen ze waarschijnlijk in de vuilbak beland zijn. Ons vuurtje en de pannen gebruikten we nog een laatste keer om te koken en hierna hebben we ze op de luchthaven kunnen inleveren. Deze zouden naar het goede doel gaan, hopen dat dit dus ook het geval is!
Door onze eerdere moeilijkheden met vliegen hadden we ook nu weer een beetje schrik dat er iets niet in orde zou zijn vermits we een grens moesten oversteken. Gelukkig verliep alles vlot en na een korte vlucht arriveerden we in Cancun, Mexico! Zoals steeds werden we er uiteraard wel weer uitgeplukt om onze bagage te controleren. Deze keer werd zelfs onze volledige bagage geïnspecteerd, ALLES werd eruit gehaald en we kregen duizend vragen! Op het einde wisten we niet meer of het gewoon uit interesse was of toch nog altijd controle… We hadden namelijk al lang alles ingepakt en ze bleven vragen stellen en leken wel onder de indruk van onze reis. 😊
Bij het buitenkomen van de luchthaven gingen we opzoek naar de ADO bushalte, van hieruit zouden we een bus kunnen nemen en zo kwamen we een dik uur later aan in Playa Del Carmen. We wandelden via de drukke winkelstraat naar ons hotel en kropen onmiddellijk ons bed in, het was weeral een lange en vermoeiende dag geweest!😪

Veel plezier in Midden-Amerika!