GUA2: Kayakken in FLores

Guatemala, Flores

Vandaag gaan we Kayakken! Flores is zo’n klein eiland dat je hier gemakkelijk rond kan kayakken. Je wandelt bv. van de ene naar de andere kant in 10 minuutjes! We maken ons klaar en plots komt de eigenares aankloppen en geeft ons meer dan de helft van het geld terug dat we betaalden voor afgelopen nacht! We bedankte haar en keken elkaar een keer vreemd aan. Dit hadden we zeker niet verwacht! We hadden gedacht dat we weer in een eindeloze discussie zouden terecht komen, maar zo zie je maar, het kan ook anders!😊
We gingen nog even onze magen vullen in hetzelfde restaurantje als gisteren, zodat we aangesterkt waren voor onze kayaktocht.
Vervolgens kon de trip beginnen. Eerst gingen we naar de overkant, we hadden namelijk gehoord dat hier een slingertouw zou hangen en natuurlijk wilde Bram het aapje uithangen https://youtu.be/JQwiiE0iomA . Dit bleek trouwens toch een heel stuk verder dan verwacht! Toen we het vonden namen we dan ook uitgebreid pauze en gingen we ook even zwemmen! Hierna moesten we heel het stuk ook terug natuurlijk.
Tot slot kayakten we rond het eiland en naar een klein Museum wat ook op een mini eilandje ligt. Dit was heel leuk om te doen, maar na een halve dag kayakken hadden we het ook wel gehad. Op mijn handen zaten ondertussen 2 grote blaren dus het was tijd om eruit te gaan. We relaxten nog even op het terras aan ons hotel met een prachtig uitzicht op het meer en gingen nog even wandelen in dit leuke, schattige dorpje! Ook hier is de kerstsfeer volop aanwezig! Grappig trouwens met zo’n warm weer 😃.
Tot slot gingen we nog iets eten en erna was het slaaptijd. Dit keer hadden we wel terug stroom 😉.

Amaai jullie hebben het teen en tander al mee gemaakt en ook veel toffe dingen. Nog veel plezier ginder.