NIC14: zwemmen in el Ojo de Agua, Ometepe

Nicaragua, Ojo de Agua, Ometepe

De dag start vandaag echt broeierig heet. We weten dan ook al onmiddellijk wat we willen doen! Er is op het eiland ergens een natuurlijk zwembad, Ojo de Agua, en dit lijkt ons de ideale verfrissing🌞.
Na ons ontbijt rijden we dan ook richting het zwembad en onderweg genieten we nog wat van de prachtige natuur rond ons. We komen verschillende keren paarden en koeien tegen op de weg en we houden ook even halt bij een aantal aapjes die de show stelen🐒.
Wanneer we uiteindelijk bij het zwembad aankomen is het natuurlijk al lang niet meer zo zonnig, typisch 😩. We genieten nog wel van het aangename water maar zonder zon is het best fris. Gelukkig hebben we onze e-readers ook meegenomen en zo zijn we toch weeral snel een hele tijd verder. De omgeving blijft natuurlijk prachtig😊.
Op onze terugweg genieten we nogmaals van het lokale leve en de ontzettend vriendelijke mensen die hier op dit eiland leven. Ook pikken we nog even een mooie zonsondergang mee en leveren onze scooter weer in.