GUA11: Chichicastenango

Guatemala, Chichicastenango

Vandaag gaan we naar het dorpje Chichicastenango. Hier is elke donderdag en zondag de grootste, traditionele markt van Centraal-Amerika. Handelaren uit heel Guatemala komen hier naar toe en de katholieke en Maya tradities gaan hier hand in hand. Aangezien dit maar 1,5u rijden was wilden we dit zeker meegemaakt hebben.
s’ Ochtends om 7u namen we de chickenbus en naarmate we dichter kwamen werd de bus voller en voller. Soms zaten op 1 bank wel 5 mensen, terwijl er bij ons 2 mensen op zouden zitten ๐Ÿ˜‰. Wanneer we aankwamen vielen de vele kleuren onmiddellijk op. Op andere plaatsen waar we waren droegen de mensen ook vaak traditionele kleren, maar hier was zo veel volk en ALLE mensen droegen traditionele kleren. Van sierlijke, kleurrijke, prachtige jurken bij de vrouwen tot cowboyboots en hoeden bij de mannen ๐Ÿ˜.

Als ik geen limiet had op mijn bagage (want we moeten deze natuurlijk dragen) zou ik een heleboel spulletjes hebben gekocht! Helaas was dit geen optie… ๐Ÿ˜”. Wel was het een hele speciale ervaring om dit gebeuren te zien! We kwamen trouwens ook een wat ouder Belgisch koppel tegen. Bleek de man toch niet afkomstig te zijn van… ja Bolderberg?! De wereld kan toch klein zijn hé!๐Ÿ˜ƒ

We namen de hobbelbus terug en merkte dit keer wel dat we moeten oppassen. Wanneer we op voorhand de prijs niet weten en het gewoon vragen op het moment dat we moeten betalen zullen ze met plezier het dubbel aan ons vragen ๐Ÿ˜ฐ.
Wanneer we terug in Panajachel waren gingen we op zoek naar een Barberia. Bram zijn baard was namelijk overdreven lang (precies Sinterklaas!๐Ÿ˜†) en ook met zijn haar kon hij bijna een staartje maken ๐Ÿ˜‰. De man was super perfectionistisch en deed alles perfect tot in detail, dik in orde dus! Een klein uurtje later herkende ik Bram bijna niet meer ๐Ÿ˜ Goed dat alles ook weer snel bijgroeid ๐Ÿ˜Š.
We gingen nog een lekkere pasta eten in het dorpje en morgen staat Santa Cruz, een ander dorpje op het programma!

Ai ai ai, dat is nu erg voor U Tessake, zo veel moois en niets kunnen kopen. Niet te doen hรฉ. Ha ha ha Dikke kus