NIC10: sightseeing Granada + op weg naar San Juan del Sur

Nicaragua, Rivas

Het is vandaag weer Belgentijd! We hebben vandaag niet alleen afgesproken met Toon maar ook Julie Philippron (Spitsvogel voor de scouts-vrienden) komt vanavond aan in Nicaragua!
Zelf gaan we deze voormiddag nog even op pad in Granada. We zijn nog niet tot aan het water geweest dus dit moeten we zeker nog eens doen! Hierna nemen we nog even de tijd om aan de blog te werken en onze route richting San Juan del Sur te bekijken.
Rond de middag nemen we de chickenbus richting Rivas en van hieruit moeten we overstappen richting San Juan Del Sur. Wanneer we in Rivas al in de bus zitten, maar nog even moeten wachten tot hij vertrekt komt er werkelijk een hele markt door de bus. We waren het al gewoon dat er mensen met eten en drinken rondkomen maar hier heb je werkelijk alles, zelfs sokken kan je hier op de bus kopen ๐Ÿ˜•. Wanneer we net vertrokken zijn stopt de bus ook nog even aan een ‘doe-het-zelf’ zaak en hier stapt een man op die gyproc platen heeft gekocht. Deze worden gewoon op het dak gezwierd en zo kunnen we weer verder, best grappig om te zien!๐Ÿ˜Š
Wanneer we in San Juan Del Sur aankomen moeten we nog een klein stukje wandelen richting onze hostel ‘hola ola’. Toon is al van gisteren hier en hij heeft deze keer alles geregeld, best handig๐Ÿ˜ƒ! We zijn dan ook echt aangenaam verrast bij aankomst. Toon zelf is er niet maar onze 4-persoonskamer ziet er heel deftig uit en het zwembad nodigt ons onmiddellijk uit om een frisse duik te nemen! Ook is er een heel deftige keuken en zelfs een soort woonkamer!๐Ÿ‘Œ

Niet veel later komt Julie aan, maar zij wist niet dat wij hier gingen zijn. Surprise ๐Ÿ˜‡. Uiteraard was ze heel blij, ze had er ook een hele lange vlucht/rit opzitten dus ze sprong ook mee in het zwembad. Na wat relaxen, kwam tot slot ook Toon aan (het groepje was compleet ๐Ÿ˜†). Hij had samen met Emma, een meisje dat hij had leren kennen inkopen gedaan om cocktails te maken en heerlijke spaghetti bolognese! We dronken gezellig samen, sneden de groentjes en genoten volop van het lekkere eten en het fijne gezelschap!๐Ÿ๐Ÿธ