HON14: Duikcursus - dag4

Honduras, Utila

Vanochtend begonnen we met een kleine verhuis. Onze 4 nachten in de privékamer zitten er op en om goedkoper af te zijn verhuizen we voor de komende 2 nachten naar een slaapzaal voor 4 personen.
Na onze eerste echte duik van gisteren kunnen we niet wachten om weer het water in te gaan. Helaas voor ons staat er voormiddag eerst nog wat theorie op het programma. We moeten leren met duiktabellen te werken zodat we weten hoelang we onder water mogen blijven afhankelijk van de diepte en hoelang we hierna aan de oppervlakte moeten blijven alvorens een volgende duik te doen. Bij deze theorie volgde ook nog een kort examen en hierna waren we officieel geslaagd voor ons theoretisch gedeelte van de cursus 💪.
Om 13u was het dan weer verzamelen aan de boot en weg waren we om onze eerste duik tot 18m te doen. 18m Is de maximum diepte voor een “Open Water” diploma. Eerst waren er de laatste oefeningen voor de cursus en vervolgens gingen we weer op pad door het koraal. Het is trouwens echt een zalig gevoel om precies gewichtloos door het water te zweven😊! Tijdens deze duiken genieten we weer van de vele vissen in alle kleuren van de regenboog en het mooie koraal. Voorlopig hebben we wel nog geen spectaculaire zaken gezien, in tegenstelling tot een andere groep op de boot die 2 schildpadden en een octopus zagen 🐢🐙. Hopelijk hebben wij morgen tijdens onze fundives ook zoveel geluk! 🍀
Nadat we deze 2 duiksessies hebben afgerond zit onze Open Water Padi duikcursus er trouwens officieel op en we zijn geslaagd! Ook al was het niet zo moeilijk, toch zijn we een beetje trots op onszelf. 😆💪