HON16: Op weg naar La Ceiba

Honduras, La Ceiba

Er varen twee ferry’s per dan van Utila naar La Ceiba. De eerste is al om 6u30 en de tweede is om 14 u, vermits wij niet gehaast zijn is de keuze dan ook vlug gemaakt om in de namiddag de ferry te nemen 😊. Zo hebben we hier voor ook nog tijd genoeg om het nodige opzoekwerk te doen voor de komende dagen en om een slaapplaats te zoeken in La Ceiba.
Ondanks dat de dag heel mooi begon is het weer tegen de middag helemaal omgeslagen. We moeten dan ook tussen de regenbuien door richting de ferry wandelen en bij een nieuwe bui nemen we even de tijd om te schuilen in een restaurant en ondertussen te eten. Na een uurtje varen komen we met de comfortabele ferry aan in La Ceiba en hier is het werkelijk aan het gieten! In de haven worden we aangesproken door een jonge man die volk naar zijn hotel wil lokken en zo slapen we weer zeer goedkoop de komende 2!
In ons hotel zoeken we nog wat meer info over onze komende dagen en wanneer het eindelijk gestopt is met regenen gaan we op zoek naar eten. Na een korte wandeling ontdekken we dat hier in La Ceiba wel wat westerse ketens zijn en zo belanden wij in de Pizza Hut πŸ•. We zaten nog niet zolang aan onze tafel wanneer we plots een dikke rat onder onze bank uit zagen lopen richting keuken. Hier volgde dan ook het nodige gegil op van het vrouwelijke personeel… 😨
Op deze kleinigheid na was het wel dik in orde en zo konden we weer aan onze nacht beginnen. Ondertussen was het trouwens weer keihard beginnen regenen, verschillende straten staan hier al volledig blank! πŸ’§πŸ’§