COS3: Dag 2 met Poty + surfen

Costa Rica, Playa Avellana

Voor Poty begint de dag al vroeg vandaag. Ze moet om 6u15 vertrekken om een vriendin op te pikken in Tamarindo die langskomt voor het weekend. Maria Jo (de vriendin)woont op 4u hiervandaan dus het is voor haar ook al een hele trip geweest. Nadat ze Maria Jo tot hier heeft gebracht moet Poty zelf nog gaan werken tot 13u.
Tot dan zijn wij dus op onszelf aangewezen en trekken we naar het strand. Nu de zee is teruggetrokken is er een soort zwembad ontstaan tussen de rotsen, ideaal om af te koelen. Afkoelen is hier ook echt wel nodig, de zon brand hier ongelooflijk hard🌞! Later deze dag zal ik nog merken dat ik toch een paar plaatsen vergeten in te smeren was met zonnecrème 😐.
Wanneer we rond de middag terugkeren naar Poty haar studio is ze zelf ook terug van haar werk en maakt ze heerlijke vis klaar voor ons. Ook maakt ze voor Tessa een drankje wat goed is voor haar immuunsysteem, deze laat haar namelijk even in de steek. Ze is serieus verkouden, heeft koortsblazen, aften,.. dat het maar snel door is😡! Hierna hebben we weer even tijd om te rusten en tegen half vijf vertrekken we naar het strand om weer heerlijk te gaan surfen bij zonsondergang😎!
Vandaag hebben we ook een extra surfboard bij zodat we met meer tegelijk kunnen surfen. Als eerste ga ik met Tessa het water in zodat zij kan surfen en ik haar een beetje kan helpen. De golven zijn echt ideaal voor haar en ze kan verschillende keren rechtstaan, zalig😊!
Helaas voor mij zijn de golven een beetje minder wanneer ik zelf wil gaan surfen. De zonsondergang is gelukkig wel nog steeds even mooi en hier kan ik dan ook van genieten terwijl ik op golven wacht 😉.
Om de dag goed te beëindigen willen Poty, Maria Jo en ikzelf dat Tessa pasta maakt, dat is namelijk haar specialiteit 😆. Ze kruipt achter de kookpotten en even later zitten we met ons 4 te genieten van echt een heerlijke pasta! Weer een goede afsluiter van een leuke dag.