Hoover Dam + Lake Mead National Recreation Area

Verenigde Staten, Lake mead, nevada

Onze eerste nacht in de auto zit erop! We hebben verrassend genoeg meer dan plaats genoeg en sliepen dan ook best goed. Al moest ik er nog aan wennen dat je gewoon ergens openbaar slaapt. De dromen (of nachtmerries) dat ze komen inbreken of plots op het raam kloppen waren dus zeker aanwezig 🙈 . Bram daarentegen sliep als een roos!
1x wakker gingen we onze tanden poetsen en wat verfrissen in de Walmart om vervolgens uitgebreid inkopen te doen. Een vuurtje, gasbus, frigobox, pannen, eten, auto-laptopoplader … hadden we allemaal nodig voor de komende 31 dagen. Voor andere spullen gaan we naar de Dollar tree, een winkel waar alles 1 dollar kost. Meer dan de moeite dus. Hier kochten we bestek, glazen, borden, keukenrol, afwasproduct, snijmessen,... en een wijnopener, want deze mag zeker niet ontbreken 🙊 . Wanneer we alles wat ons in eerste instantie nuttig leek gekocht hebben, moeten we alles gestockeerd krijgen in de auto (Ja, hier hebben we tijdens het winkelen niet aan gedacht…) Uiteindelijk met wat verplaatsen en verschuiven krijgt alles zijn vast plaatsje.
Het was ondertussen al middag, dus wisten we niet goed wat we nog gingen doen. We wilden pas over 3 dagen naar Yellowstone, aangezien dan het weer optimaal was voor daar. We kozen ervoor om richting de Hoover Dam en Lake Mead te rijden. Dit was maar een half uurtje van Las Vegas, dus zouden we dit zeker nog kunnen zien. De Hoover Dam is trouwens een extreem grote dam, waardoor er steden zoals Las Vegas midden in de woestijn kunnen ontstaan. En Lake mead, spreekt voor zich is dus het grote aangelegde meer bij de Hoover Dam.
Net voor we aankwamen aan de Hoover Dam was er een visitor Center waar we binnen stapten in de hoop op wat meer informatie. En amai, wat een positieve ervaring hadden we hiermee! Een super lieve mevrouw gaf ons kaartjes en een hoop informatie. Niet alleen over de Hoover Dam en Lake Mead, maar over wat we allemaal nog konden doen vooraleer we naar Yellowstone doorreden. Zo onwetend dat we waren over wat we gingen doen voor Yellowstone, hoe perfect alles nu was uitgestippeld! Ideaal.
Het was trouwens een warme, maar extreem winderige dag. Toen we op de brug stonden om een goed overzicht te hebben over de Hoover Dam, waaiden we dan ook letterlijk bijna weg. Vooral met de selfiestick moesten we oppassen, want het zou wel heel jammer zijn moest mijn pas nieuwe gsm in het ravijn vliegen! Als je trouwens in het midden van de brug stond, stond je in 2 staten. Enerzijds in Nevada en anderzijds in Arizona. Na dit uitzichtpunt gingen we naar de Hoover Dam zelf. Dit was wel indrukwekkend om te zien! Ook hadden we hier een mooi zicht op de brug, waar we eerder op stonden.
Vervolgens reden we een paar kilometer door naar Lake Mead. We konden een klein zandweggetje in, helemaal tot aan het meer. Hier was ook een camping in de buurt. Ondertussen was het al donker, waardoor we gewoon ons bedje inkropen een filmpje opzette en een zak chips opende. Soms kan dat ook goed avondeten zijn 😊.