HON22: Terug naar La Ceiba

Honduras, La Ceiba

Vanochtend namen we om 8u afscheid van Betty en haar familie. We moesten nog een uurtje terug naar de kust varen en dit onvergetelijke avontuur zat er weeral op! 😔Gelukkig was de zee vandaag iets rustiger en ook gingen we nu in dezelfde richting als de golven. Het was trouwens fantastisch om te zien hoe Zander vanaf het moment dat hij op de boot zat gewoon als een blok in slaap viel😃.
Vanaf Nueva Armenia moesten we deze keer met de chickenbus richting La Ceiba omdat de taxi’s liever niet meer over de overstroomde weg reden. Dit was wel een hele verhuis met alle babyspullen van Zander er bij.
Eenmaal in La Ceiba reden we met An haar taxi nog even langs de Walmart om vervolgens terug naar hetzelfde hotel als vorige keer te gaan. Van hieruit willen we morgen een shuttle naar Léon in Nicaragua nemen. We hadden eigenlijk gehoopt deze shuttle vandaag al te kunnen nemen maar hiervoor geraakten we nooit tijdig terug in La Ceiba. In Léon hebben we ook afgesproken met Toon Vanpaeschen, hij is een goede vriend van ons en reist momenteel ook een maand in Costa Rica en Nicaragua. We kijken er dan ook naar uit om hem te ontmoeten, eindelijk nog eens een gezicht dat we kennen😊! Het is trouwens ook weer typisch dat ze ons vandaag in het hotel 7 euro meer willen aanrekenen voor identiek dezelfde kamer als vorige keer 😩.
Behalve onze shuttle voor morgen regelen en wat skypen met het thuisfront hebben we vandaag niet meer veel gedaan. We zijn best moe en kruipen dan ook ons bedje in om nog gezellig wat afleveringen van Narcose te kijken. We zijn deze serie beginnen te kijken omdat deze zich afspeelt in Colombia en dit ook nog 1 van de stops gaat zijn tijdens onze reis!☺